تماشای آماده سازی فضانوردان کرو-4 برای ماموریت ISS

سازمان فضایی ناسا به تازگی فیلمی از آموزش فضانوردان اسپیس ایکس کرو-4 (Crew-4) را که قرار است تا چند روز دیگر به ایستگاه فضایی اعزام شوند به اشتراک گذاشته است. برای مشاهده ویدئو و کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

CREW 4

این فیلم 30 دقیقه ای از فضانوردان ناسا که شامل کیل لیندگرن، باب هاینز، و جسیکا واتکینز به همراه سامانتا کریستوفورتی از ESA (آژانس فضایی اروپا) نشان می دهد که آنها در حال گذراندن طیف وسیعی از تکنیک های آموزشی برای آماده سازی و سفر شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) جهت اقامت در آزمایشگاه مدار هستند.

فضانوردانی که در این تصویرحضور دارند، از چپ به راست: جسیکا واتکینز، فضانورد ناسا و کارشناس مأموریت خدمه اسپیس ایکس. فضانورد ناسا و خلبان SpaceX Crew-4 رابرت "باب" هاینز؛ کیل لیندگرن، فضانورد ناسا و فرمانده SpaceX Crew-4. و سامانتا کریستوفورتی، فضانورد و متخصص مأموریت خدمه-4 ESA (آژانس فضایی اروپا).

این فیلم، برای مثال، ورود فضانوردان به استخر بزرگ آزمایشگاه شناوری خنثی ناسا در مرکز فضایی جانسون در هیوستون ایالت تگزاس را نشان می دهد. این استخر به فضانوردان کمک می کند تا حس معلق بودن در خلا را که شبیه به شرایط ریزگرانشی فضانوردان در ایستگاه فضایی است، را تجربه کنند. در این ویدئو علاوه بر آن شما ماکت‌هایی از ماژول‌های مختلف ایستگاه فضایی را می بینید تا به فضانوردان کمک کند با محیط جدیدشان در فضا آشنا شوند.
بسیاری از این آموزش‌ها همانند دوره آموزشی قبلی برای لیندگرن و کریستوفورتی خواهد بود، زیرا هر دو قبلاً در سال‌های اخیر مدتی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری کرده‌اند. با این حال، برای هاینز و واتکینز، همه چیز جدید به نظر می رسد.

این ماموریت، چهارمین سفر خدمه پرواز با فضاپیمای SpaceX Crew Dragon و موشک فالکون 9 و پنجمین پرواز خدمه SpaceX پس از پرواز آزمایشی Demo-2 به ایستگاه فضایی در سال 2020 است.
پرتاب Crew-4 در حال حاضر برای ساعت 5:26 بامداد به وقت شرقی (2:26 بامداد به وقت شرقی) در روز شنبه، 23 آوریل، از پایگاه پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا برنامه ریزی شده است.

فضاپیمای Crew Dragon که فضانوردان Crew-4 آن را "آزادی" نامیدند، قرار است در ساعت 6 صبح (3 بامداد به وقت محلی) یکشنبه 24 آوریل در ایستگاه فضایی پهلو بگیرد.

آوریل ماه شلوغی برای ایستگاه ISS است. روز سه شنبه، اولین فضانوردان خصوصی ناسا پس از هشت روز اقامت ایستگاه بین المللی را به مقصد زمین ترک خواهند کرد، سفر بازگشت آنها دقیقا چند روز پس از ورود خدمه Crew-4 انجام خواهد گرفت.


چاپ