افزایش طول عمر باتری آیفون 15 با کمک تراشه A17

گوشی های آیفون 15 به علت وجود تراشه A17 طول عمری بیشتری نسبت به مدل های قبلی دارند.

آیفون 15
Apple در ساخت گوشی آیفون 14 پرو از تراشه Apple A16 Bionic استفاده کرد. سری آیفون 14 پرو در اوایل سال جاری با تراشه Apple A16 Bionic به بازارعرضه شد. گزارش اخیر نشان می دهد که این شرکت کوپرتینویی قصد دارد مدل پرو سری آیفون 15 را به چیپست جدید خود یعنی Apple A17 مجهز کند. تحلیل گران معتقدند که اولویت اول اپل از به کار گیری تراشه جدید بهبود طول عمر باتری است و عملکرد آن در اولویت بعدی قرار دارد.
این شرکت آمریکایی به احتمال زیاد از فناوری 3 نانومتری بزرگ ترین سازنده تایوانی نیمه هادی جهان (TSMC) برای تولید تراشه Apple A17 استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش وب سایت MySmartPrice ، تراشه A17 موجود در گوشی های سری آیفون 15 احتمال دارد باطری های مقاوم تری باشند. این شایعات به دلیل استفاده شرکت تایوانی TSMC از فرآیند 3 نانومتری در ساخت تراشه های A17 مطرح شده است. فناوری 3 نانومتری به تراشه قدرت و بازدهی بیشتری می دهد.

مارک لیو، رئیس TSMC گفت: " تراشه هایی که با فرآیند 3 نانومتری ساخته می شوند عملکرد بهتری نسبت به تراشه های 5 نانومتری دارند. میزان مصرف انرژی در این تراشه های جدید 35 درصد کمتر است. این ارقام به ما کمک می کند تا بتوانیم یک تصویری از عملکرد تراشه های 3 نانومتری داشته باشیم."

پیش بینی می شود اپل از تراشه های 3 نانومتری A17 تنها در مدل های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس استفاده کند. البته، انواع غیر پرو چیپست A16 Bionic را دریافت می کنند. یکی از تفاوت‌های دیگر میان گوشی‌های سری آیفون 15 می تواند در بخش رم باشد. سری جدید با رم 8 گیگابایت به جای رم 6 گیگابایت عرضه می شوند. گوشی‌های آیفون 14 با 6 گیگابایت حافظه به بازار عرضه شده بود.

اپل احتمال دارد گوشی‌های هوشمند آیفون 15 را به سنسور دوربین پیشرفته سونی مجهز کند. انتظار می رود که این سنسور دو برابر بیشتر از سنسورهای معمولی سیگنال اشباع در هر پیکسل ارائه دهد. گوشی‌های جدید قادرند در محیط‌های کم نور یا پرنور تصاویر باکیفیتی ثبت کنند.


چاپ