سامسونگ از تراشه های اورکلاک شده در سری S23 استفاده می کند

کارخانه ساخت تراشه سامسونگ قرار است تراشه های اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 2 را برای گوشی های جدید گلکسی S23 تولید کند.

سامسونگ گلکسی S23
طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک، سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک شده برای تامین انرژی گوشی های سری S23 استفاده خواهد کرد. شایعه های مطرح شده است که این شرکت قصد دارد به جای محدود کردن سرعت کلاک هسته با کارایی فوق‌العاده Cortex X-3 Prime با سرعت 3.2 گیگاهرتز از، نسخه Cortex X-3 با سرعت 3.32 گیگاهرتز برای تمام سری های گلکسی S23 استفاده کند.

هسته Cortex X-3 حدود 25٪ عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی خود یعنی 2Cortex X- دارد. شرکت ARM اعلام کرد: "تراشه Cortex-X به طور کامل متفاوت از سایر محصولات Arm Cortex است و به مشتریان ما عملکرد بهتری ارائه می دهد. این پردازنده ها فقط در نسل گوشی های پرچم دار استفاده خواهد شد."

سامسونگ، به طور سنتی برای گوشی‌های نسل گلکسی S از تراشه های اگزینوس اختصاصی خود استفاده می کرد. اما به نظر می‌رسد که بسیاری از خریداران گوشی‌های گلکسی اس از عملکرد آن راضی نبودند زیرا، معتقدند در ساخت این گوشی‌ها از تراشه های ضعیف Exynos SoC استفاده شده است. SAMSUNG امسال این مشکل را حل کرد زیرا، بخشی از تراشه های سری گلکسی S23 توسط کارخانه کوالکام ساخته می شود.


امروز اخباری در مورد "نسخه ویژه" گوشی سامسونگ با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 منتشر شده است. شرکت تایوانی TSMC قرار است نسخه معمولی این چیپست را تولید کند اما، نسخه ویژه آن به نظر می رسد توسط شرکت Samsung Foundry تولید خواهد شد. براساس توییتی که توسط RGcloudS منتشر شد، دو نسخه از این چیپست وجود دارد. نسخه AB که توسط سامسونگ با استفاده از فرآیند LPE 4 نانومتری ساخته می شود و نوع AC که توسط شرکت تایوانی با استفاده از فناوری گره 4 نانومتری تولید خواهد شد.


کارخانه های ریخته گری تراشه TSMC و Samsung Foundry جزء دو تولید کننده برتر تراشه در جهان به حساب می آیند. با این همه، شرکت شیائومی به تازگی در شبکه اجتماعی چینی Weibo پستی منتشر کرد و در آن مدعی شد شیائومی سری 13 آن جزو اولین گوشی هایی خواهد بود که از تراشه های Snapdragon 8 Gen 2 SoC استفاده می کند.

سری گلکسی اس 23 سامسونگ شامل گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا می شود. پیش بینی می شود این سه گوشی در ژانویه یا فوریه سال 2023 در رویداد بعدی سامسونگ به نام " Unpacked " رونمایی شوند.

طبق پیش بینی ها، گلکسی اس 23 اولترا از یک دوربین 200 مگاپیکسلی و یک سنسور پردازنده تصویر 200 مگاپیکسلی جدید توسعه یافته توسط سامسونگ استفاده می کند. این همان پردازنده تصویر شرکت Sammy ( HP1 ISOCELL 200MP) نیست که در گوشی های Motorola X30 Ultra و Xiaomi 12T Pro می بینید.


چاپ