کارگران فاکسکان با نیروهای امنیتی درگیر شدند!

بر اساس گزارش و تصاویری که از شرکت فاکسکان تولید کننده گوشی‌های آیفون اپل فاش شده است، تعدادی از کارگران با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

کارخانه فاکسکان

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، تصاویر نشان می‌دهند که صدها کارگر فاکسکان با افرادی که لباس‌های سفید پوشیده‌اند بر سر محدودیت‌های کووید و جیره های غذایی کم درگیر شده اند.


صدها کارمند بزرگ ترین کارخانه آیفون اپل در چین، اوایل روز چهارشنبه با بالارفتن تنش‌ها بر سر محدودیت‌هایی قرنطینه جهت جلوگیری از شیوع کووید- 19، دست به اعتراض زدند.

در ویدئوهایی که شاهدان عینی به خبرگزاری بلومبرگ ارسال کردند، بیش از 100 کارگر کارخانه فاکسکان دیده می شوند که در حال ترک خوابگاه های خود هستند و از نگهبانی عبور می کنند. این کلیپ نشان می‌دهد که چند نفر که لباس سفید پوشیده‌اند، مردی که روی زمین افتاده است را با چوب می‌کوبند. تصویر دیگر مردمی را نشان می‌دهد که در حال عبور از سنگرها هستند و تعدادی از آن‌ها شعار می‌دهند «بجنگ، بجنگ!»

به گفته یک شاهد عینی، اعتراض ها یک شبه به دلیل دستمزدهای پرداخت نشده و ترس از ابتلا به کووید-19 در کارخانه شروع شد. پیش از برقراری نظم توسط پلیس ضد شورش، چندین کارگر در این اعتراض‌ها مجروح شدند. ویدئوهای زیادی از این ماجرا به صورت زنده در پلتفرم ویدئوی کوتاه کوآیشو پخش شده است.


شرکت فاکسکان با حدود 200000 کارمند، بزرگ ترین تولیدکننده آیفون اپل محسوب می شود. این شرکت حدود 70 درصد از محموله های آیفون در سراسر جهان را تولید می کند.

این خشونت در کارخانه ژنگژو از زمان اجرای آخرین قرنطینه در ماه اکتبر شدت پیدا کرده است. بسیاری از کارگران در هفته‌های اخیر به دلیل عدم رسیدگی های لازم در زمینه شیوع بیماری و جیره غذایی ناکافی از این کارخانه فرار کرده اند.
شرکت اپل و فاکسکان نسبت به انتشار این اخبار، هنوز هیچ عکس العملی نشان ندادند.


چاپ