گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold5

با وجود آن که یک ماه از عرضه گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold 4 گذشته است اما، شایعاتی در مورد گوشی تاشو جدید شرکت SAMSUNG مطرح شده است.

z fold 5 گوشی

طبق گزارش های فن تک و به نقل ازسایت خبری کره ای The Elec، احتمال دارد گوشی جدید Galaxy Z Fold 5 یک شکاف برای نگه داری قلم S Pen داشته باشد. قابلیت جدید، می تواند برای یادداشت برداری خیلی به کار بیاید. این یک تغییر کوچک اما مهم است و می تواند یکی از معایب گوشی Z Fold 4 را برطرف کند. علاوه بر این، جایگاه آن را به عنوان جانشین نسل منقرض گلکسی نوت تثبیت کند.

گلکسی نوت در سال 2011 وارد بازار شد و شرایط را برای ورود گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ تر فراهم کرد. TM Roh، رئیس بخش کسب و کار سامسونگ در جریان سخنرانی این شرکت در ماه آگوست قبل از معرفی Galaxy Z Fold 4 و Flip 4 گفت: " سه سال پیش، موبایل های به این شکل حتی وجود نداشت اما، ما توانستیم در این زمینه نسبت به سایر رقبا پیشرو باشیم. حالا موفق شدیم اولین نمونه های آن را تولید و روانه بازار کنیم.»


البته گزارش The Elec به صورت شفاف اعلام نکرد که گوشی Z Fold5 دارای اسلات قلم S خواهد بود، اما گفت که سامسونگ بر روی این ویژگی متمرکز شده است. طبق گزارش های منتشر شده، سامسونگ از اسلات S Pen به عنوان یک چالش کلیدی یاد کرده است که باید برای محبوبیت بیشتر، سبک تر شدن گوشی های تاشو و کمتر دیده شدن چروک ها بر این چالش غلبه کرد. بر اساس گزارش International Data Corporation، گوشی های تاشو تنها 1.1 درصد از محموله های جهانی گوشی های هوشمند در سال 2022 را تشکیل می دهند.

Galaxy Z Fold4 وZ Fold3 هر دو از قلم S پشتیبانی می کنند، اما باید به صورت جداگانه خریداری کرد و مکانیزمی هم در حال حاضر برای اتصال آن به دستگاه وجود ندارد. در نظر گرفتن یک مکان برای نگه داری قلم S به همین راحتی نیست زیرا، به ضخامت گوشی اضافه می کند. اما پاتریک هالند، یکی از تحلیل گران CNET پیشنهادی مطرح کرد که می تواند این مشکل را حل کند. او در بررسی گوشی جدید سامسونگ گفت: " ای کاش قلم سامسونگ می توانست مثل مداد اپل به صورت مغناطیسی به گوشی Z Fold4 بچسبد."


بهر حال این موضوع برای سامسونگ به یک معما تبدیل شده است که، امیدواریم بتواند آن را در گوشی های Z Fold5 حل کند. گوشی های Z Fold و Z Flip سامسونگ در دو سال گذشته به شدت بهبود پیدا کرده اند. تغییرات به ظاهر کوچک مانند این، می‌تواند کاربردهای Fold را دقیق تر نشان دهد.


چاپ