اولین گوشی تاشو اپل در سال 2024 روانه بازار خواهد شد

سامسونگ فاش کرد اپل قصد دارد اولین نسل از گوشی های تاشو خود را تا سال 2024 روانه بازار کند.

گوشی تاشو سامسونگ
طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، جای خالی اپل در بین گوشی های تاشو، خیلی به چشم می آید. پیش بینی تحلیل گران معروفی مانند مینگ چی کو در مورد بسیاری از تولیدات اپل دقیق بود. مینگ مطمئن است که اولین آیپد یا آیفون تاشو اپل تا سال آینده وارد بازار خواهد شد. اما اندکی بعد، پیش بینی خود را تغییر داد و مدعی شد Apple در حال آزمایش یک گوشی تاشو 9 اینچی برای عرضه در سال 2025 می باشد.

سامسونگ ممکن است منابع اطلاعاتی موثق تری نسبت به Kuo در داخل اپل داشته باشد. با توجه به این که سامسونگ 82 درصد از نمایشگرهای AMOLED مورد استفاده در سری آیفون 14 و 100 درصد از پنل های به کار رفته در آیفون 14 پرو مکس اپل را تامین می کند، ممکن است ارتباطات داخلی بیشتری نسبت به Kuo در این شرکت داشته باشد. وقتی صحبت از خط تولید آیفون 14 به میان می آید، شرکت LG مسئول تامین 12 درصد از صفحه نمایشگرهای Apple است در حالی که تنها، 6 درصد پنل‌های آن ها از شرکت BOE چین تهیه می شود. بنابراین وقتی بخش تجاری SAMSUNG می گوید که، انتظار دارد اپل یک تبلت یا نوت بوک تاشو را برای عرضه تا سال 2024 آماده کند، به راحتی از این ادعا نمی توان چشم پوشی کرد.

گوشی تاشو آیفون

این ادعای سامسونگ به نظر می رسد با نظر کو در مورد آزمایش اپل تاشو 9 اینچی مطابقت داشته باشد. با توجه به درخواست سامسونگ برای عرضه در سال 2024 و اشاره Kuo به سال 2025، ممکن است این محصول در عرض دو تا سه سال برای عرضه عمومی آماده شود.

همه این صحبت ها بخشی از جلسه ای بود که، ماه گذشته بین Samsung و تامین کنندگان قطعاتش در هفته سوم اکتبر برگزار شد. به گفته The Elec، سامسونگ اعتقاد دارد بازار تاشو آنقدر قوی است که نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) برای این دستگاه‌ها تا سال 2025 به چیزی حدود 80 درصد خواهد رسید. این رشد بسیار قوی است! این شرکت خاطرنشان کرد که در کشور کره جنوبی (محل اصلی شرکت سامسونگ)، کاربران آیفون در دهه 20 و 30 زندگی خود به یکی از گوشی های تاشو سامسونگ با نرخی سه تا چهار برابر بیشتر از قبل روی می آورند.

به تازگی نظر سنجی از دارندگان گوشی‌های تاشو کره ای صورت گرفت که، بر طبق آن 90 درصد از کابران اعلام کردند که قصد دارند برای خرید بعدی گوشی هوشمند خود از گوشی تاشو این شرکت استفاده کنند. این خبر برای سامسونگ بسیار دلگرم کننده است زیرا، در حال حاضر گوشی های تاشو تنها 1 درصد از بازار فعلی گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند. پتانسیل این بخش از بازار بسیار زیاد است. در حال حاضر، سامسونگ گوشی‌های تاشو مدل‌Galaxy Z Fold4 و‌Galaxy Z Flip4 را تولید می کند. اولین مدل مانند یک کتاب باز می شود و به کاربران اجازه می دهد از صفحه نمایش 6.2 اینچی به صفحه نمایش 7.6 اینچی تغییر حالت دهند.

گلکسی زد فلیپ 4 یک گوشی تاشو تو جیبی است. کاربر هر وقت به گوشی هوشمند نیاز داشته باشد، دستگاهی با صفحه نمایش 6.7 اینچی خواهد داشت.
گوشی تاشو گلکسی زد فولد 4 دارای 263 گرم وزن است که آن را، نسبت به آیفون 14 پرو (206 گرم) و آیفون 14 پرو مکس (240 گرم) سنگین تر می کند. به همین دلیل است که سامسونگ دنبال راهی است که علاوه بر دوام، وزن آن را هم سبک تر کند.


چاپ