عرضه دومین سری جدید گوشی های لایکا مدل Leitz2

شرکت آلمانی لایکا به تازگی از سری جدید گوشی های Leitz2 در ژاپن رونمایی کرد.

'گوشی جدید لایکا مدل لاتیز2

طبق گزارش های فن تک و به نقل از شرکت لایکا، یک رقیب قدرتمند در بازار دوربین های عکاسی به حساب می آید. آن ها طیف وسیعی از محصولاتی مانند دوربین های عکاسی  point-and-shoot  گرفته تا دوربین های DSLR پیشرفته تولید می کند. این شرکت سال گذشته، با عرضه گوشی های Leitz Phone 1 به صورت رسمی وارد بازار تلفن های هوشمند شد(بیشتر بخوانید). اما حالا، با ارائه یک گوشی مخصوص عکاسی حرفه ای به میدان مبارزه برگشته است.

سری گوشی‌های Leitz به افتخار بنیانگذار این شرکت، ارنست لیتز که در سال 1924 اولین دوربین 35 میلی‌متری را وارد بازار کرده بود، نام‌گذاری شده است.

دوربین گوشی لایکا مدل لاتیز 2

مشخصات Leica Leitz 2

برای بررسی گوشی Leitz 2 ابتدا از دوربین شروع می کنیم. این گوشی به سنسور تصویر 1 اینچی 47.2 مگاپیکسلی مجهز است. با شروع افزایش نرخ پذیرش، سنسورهای 1 اینچی محبوبیت بیشتری هم در این صنعت پیدا خواهند کرد.

سنسور تصویر بزرگتر در ابعاد 1 اینچی باعث می شود دوربین نور بیشتری جذب کند و در نتیجه، عکس ها وضوح تصویر و محدوده دینامیکی بالاتری داشته باشند. این گوشی با دیافراگم f/1.9 ،امکان عکسبرداری و نقطه‌گذاری سریع را فراهم می‌کند.

فاصله کانونی دوربین 19 میلی متر است. فاصله کانونی، به فاصله‌ی بین مرکز اپتیکی لنز و حسگر دوربین گفته می شود. فاصله کانونی در گوشی Leitz 2 نسبت به گوشی‌هایی مانند iPhone 14 Pro (24mm) یا Galaxy S22 Ultra (23mm)بسیار بیشتر است. معمولاً از فواصل کانونی 19 میلی متری برای عکاسی از مناظر استفاده می شود، اما لایکا پرتره هایی را به نمایش گذاشته است که به نظر بد نمی رسند. اینجاست که اسنپدراگون 8 نسل 1 از برخی ویژگی لنزهای این شرکت کپی برداری می کند، یعنی:

  • Summilux 28 : برای عکس های اکشن استفاده می شود
  • Summilux 35: اغلب در عکاسی خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد
  • Noctilux 50: برای تصاویر پرتره طراحی شده است.

با توجه به این که گوشی جدید لایکا بیشتر روی عملکرد عکاسی تمرکز دارد، باید قابلیت پشتیبانی از هر دو فرمت JPEG و RAW را داشته باشد. کاربران این گوشی همچنین می توانند از قابلیت کنترل دستی استفاده کنند. این ویژگی به آن‌ها اجازه می دهد تا تنظیمات دلخواه خود را روی عکس اعمال کنند. یکی از ویژگی های لایتز2، طراحی منحصر به فرد آن است. این گوشی یک درپوش برای لنز دوربین دارد که به صورت مغناطیسی به گوشی متصل می شود.

دومین گوشی لایکا
چرا لایکا لایتز 2 در انحصار ژاپن است؟

خوب، به این دلیل که گوشی Leitz2 از سخت افزار مشابه گوشی ژاپنی شارپ مدل Aquos R7 استفاده کرده است. ویژگی های مانند ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت، صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع OLED، پردازنده اسنپدراگون و حسگر تصویر در هر دو دستگاه یکسان است. تنها تفاوت آن ها در طراحی است. طراحی گوشی شارپ مدل Aquos7 خیلی ساده تر از مدلLeitz2 می باشد.


گوشی Leica Leitz2 Phone فقط در رنگ سفید عرضه می شود و تا 18 نوامبر، با قیمت 225و 360 ین (1540 دلار) آماده عرضه می شود. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه جهانی آن وجود ندارد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ