قاچاق 837 سی پی یو و 900 رم در یک خودرو چینی؟!!

ماموران گمرک چین موفق به کشف و ضبط محموله با ارزشی از تجهیزات فناوری شدند.

قاچاق تجهیزات فناوری در چین

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از tomshardware؛ ماموران گمرک چین در پل مرزی هنگ کنگ-ژوهای-ماکائو یک محموله ای از تجهیزات فناوری قاچاق را کشف کردند. قاچاقچیان این تجهیزات را در زیر شاسی یک خودرو جاسازی کرده بودند. محموله کشف شده شامل 837 پردازنده مرکزی(CPU)، 900 حافظه رم(RAM) و 10 حافظه ذخیره سازی SSD می شود. این یکی از بزرگترین محموله های قاچاق فناوری بود که در چند سال اخیر شناسایی شده است.

گمرک چین با انتشار تصاویری از این محموله در شبکه اجتماعی Weibo گفت این گنجینه فناوری را در ساعت 7 صبح روز جمعه 4 آگوست کشف کرده است. سپس فیلمی از آن را به نمایش گذاشت. به نظر می رسد یکی از ماموران گمرک هنگام بازرسی خودکار متوجه یک چیز غیر عادی در این خودرو می شود. افسران گمرک تصمیم می گیرند خودرو را به صورت دستی بازرسی کنند. با خارج کردن کفی خودرو، متوجه شکاف هایی در زیر بدنه خودرو شدند. در نهایت موفق شدند بسته هایی را پیدا کنند که خیلی دقیق پیچیده شده بود.

تجهیزات فناوری

نکته جالب ماجرا آنجاست که واردات پردازنده، رم یا حافظه های SSD به چین ممنوع نیست پس چرا قاچاقی قصد داشت آن ها را به صورت غیر قانونی وارد این کشور کند؟ آنها می خواستند بدون انجام روال قانونی با کمترین هزینه به سود هنگفتی برسند.


چاپ