دستگیری زن چینی به اتهام قاچاق پردازنده اینتل و گوشی آیفون!

دستگیری زن چینی به اتهام قاچاق پردازنده اینتل و گوشی آیفون!

آخرین بروز رسانی: 12 آذر 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

گمرک بندر گونبی در شهر ژوهای چین به تازگی زنی را به اتهام قاچاق پردازنده اینتل و گوشی های جدید آیفون دستگیر کرده اند که از شیوه جالبی برای این کار استفاده کرده بود.

طبق گزارش های فن تک، این زن چینی در تاریخ 25 نوامبر سعی داشت از طریق بندرگاه ژوهای که بین ماکائو و چین قرار دارد؛ به داخل این کشور وارد شود. او هنگام عبور از گمرک، با بستن یک شکم بند مصنوعی خود را به عنوان یک زن حامله نشان داد. این زن در پست بازرسی به ماموران گفت که 5 ماه باردار است اما، شکم او برای این مدت بارداری خیلی بزرگ تر نشان می داد. بنابراین، ماموران به راه رفتن او مشکوک شدند. به نظر آن‌ها، طرز راه رفتن او به یک زن باردار شباهتی نداشت. زمانی که برای روشن شدن موضوع، خواستند او را از زیر گیت اشعه ایکس عبور دهند، داستان لو رفت.

این زن چینی از چسب برای مخفی کردن کالاهای قاچاق در زیر شکم مصنوعی استفاده کرد. بر طبق اخبار منتشر شده از سوی مقامات گمرک ژوهای، در این شکم مصنوعی تعداد 202 پردازنده اینتل نسل دوازدهم Alder Lake و 9 عدد گوشی آیفون کشف گردید.

این اولین باری نیست که قاچاقچیان سخت افزار چینی از این روش برای قاچاق استفاده می کنند. در همین سال جاری، یک مرد چینی در یکی از گمرک های این کشور دستگیر شده بود که سعی داشت 160 پردازنده اینتل را به داخل این کشور وارد کند. نکته جالب ماجرا اینجاست که تا به حال مورد قاچاقی در مورد پردازنده های AMD گزارش نشده است. شاید یکی از دلایل آن، قوانین سخت گیرانه صادرات تراشه‌های اینتل به چین باشد! در هر صورت، بازار سیاه چین حاضر است بابت این تراشه‌ها چندین برابر فروشگاه‌های خرده‌فروشی هزینه پرداخت کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

شانزده − شش =

اخبار مرتبط