چراغ سبز متا به نوجوانان برای ورود به دنیای متاورس!

متا پلتفرم بعد از گذشت ماه ها سرانجام درهای دنیای متاورس (هورایزن) را به روی کاربران نوجوان باز خواهد کرد.

متاورس

براساس گزارش اینگجت؛ شرکت متا قصد دارد به کاربران سنین 13 تا 17 سال ساکن ایالات متحده و کانادا اجازه دسترسی به دنیای متاورس را بدهد. این شرکت به منظور برطرف کردن نگرانی های والدین و محافظت از کاربران نوجوان، کنترل های ایمنی بیشتری قرار داد. متا برای اطمینان از فضای مناسب قصد دارد عرضه این ویژگی را به تدریج انجام دهد تا بتواند عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار دهد.

نمایه های نوجوانان، وضعیت فعالیت و آدرس آن ها به صورت پیش فرض در حالت خصوصی قرار می گیرند. با این کار، افراد غریبه نمی توانند اطلاعات آن ها را مشاهده کنند. قابلیت های جدید به نوجوانان اجازه تولید محتوا برای بزرگسالان را نمی دهد و از طرف دیگر ویژگی «حالت صوتی»، صدای کاربران غریبه را مخدوش می کند. علاوه بر همه این موارد، نوجوانان هنگام کار در دنیای واقعیت مجازی نکات ایمنی لازم را هم دریافت می کنند.

والیدن نوجوانان می توانند از طریق برنامه Meta Quest یا Family Center دسترسی فرزاندان خود را مشخص کنند. آن ها علاوه بر این، می توانند به برنامه ها اجازه نصب بدهند یا آن‌ها را مسدود کنند، فعالیت آن ها را کنترل کنند. همه کاربران می‌توانند نمای VR خود را به یک صفحه خارجی دیگر ارسال کنند، بنابراین والدین می توانند در جریان اتفاقات قرار بگیرند.

این استراتژی اهمیت متا به محافظت از نوجوانان در برنامه های اینستاگرام و فیسبوک را نشان می دهد. البته، انجام چنین اقداماتی همه را راضی نگه نمی دارد. به عنوان نمونه، یکی از مخالفان سرسخت این طرح سناتورهای آمریکایی هستند که اساسا محیط دنیای متاورس را مناسب نوجوانان نمی دانند. آن ها برای اثبات ادعای خود، به گزارش Meta در مورد آسیب پذیری تعدادی از نوجوانان در این محیط اره کردند. سناتورها معتقدند فضاهایی مانند VRChat می تواند خشونت و رفتارهای سمی را در بین نوجوانان رواج دهد.


چاپ