استانداران کشور ملزم به همکاری با اپراتورهای فیبرنوری شدند

استانداران کشور ملزم به همکاری با اپراتورهای فیبرنوری شدند

آخرین بروز رسانی: 6 اردیبهشت 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد با اپراتورهای فیبرنوری همکاری کنند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری در جلسه ای که با مدیران اپراتورهای فعال در پروژه فیبرنوری داشت اعلام کرد:«وزیر کشور، استانداران سراسر کشور را ملزم به همکاری با اپراتورهای فیبر نوری کرد.» وی در ادامه افزود:” گسترش شبکه فیبر نوری به منازل مسکونی اولویت اول سازمان تنظیم مقررات و وزارت فناوری و ارتباطات است.”

یکی از مشکلاتی که در مسیر توسعه شبکه فیبر نوری وجود دارد، همکاری نکردن شهرداری برای ایجاد کانال است. با پیگیری های وزیر ارتباطات، دستور وزیر کشور برای همکاری نهادهای مربوطه با اپراتورهای حاضر در این پروژه صادر شده است. زارع پور در مورد بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت:«ردیف بودجه این پروژه در لایحه بودجه سال 1402 مشخص شده است و بنابراین، برای تامین مالی طرح مشکلی وجود ندارد.»

وی در این نشست به مشوق ها و تبصره های قانون بودجه برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت:”در حال حاضر مردم هیچ اطلاعاتی از این پروژه ندارند. بنابراین، اپراتورها باید نسبت به اطلاع رسانی های لازم در مورد اجرای این طرح و مزایای آن برای عموم مردم زودتر اقدام کنند.” زارع پور در مورد نحوه تامین مالی پروژه گفت:«طبق آئین نامه، صندوقی برای پروژه شبکه فیبرنوری ایجاد شد و وزارت ارتباطات در گام اول هزار میلیارد تومان به عنوان بخشی از سهم دولت از درآمد اپراتورها را به حساب این صندوق واریز کرد. “

طبق برنامه وزارت ارتباطات، تا پایان سال 1402 حدود ده میلیون خانواده و کسب و کارهای مختلف تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند. اپراتورها موظف هستند برنامه های خود را برای اتصال مراکز آموزش عالی به شبکه فیبرنوری ارائه دهند تا مراکز واقع در شهرهای مورد نظر تحت پوشش قرار گیرند.
برای اجرای طرح های این چنینی، ابتدا باید دید سرویس های موجود قادر به پشتیبانی از سرعت و کیفیت آن هستند یا خیر! اینترنت پر سرعت می تواند چه خدماتی به مردم ارائه دهد که قبل از آن امکانپذیر نبود؟! کارشناسان معتقدند توسعه اینترنت پرسرعت برای استفاده از شبکه های 5G در آینده، لازم است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

3 × سه =