ممنوعیت فروش کسپراسکای در آمریکا به دلایل امنیتی!!

دولت آمریکا فروش نرم افزار آنتی ویروس کسپراسکای را در این کشور ممنوع کرد و به کاربران آمریکایی که از این نرم افزار استفاده می کنند توصیه کرد که به دنبال جایگزین دیگری باشند.

کسپراسکای
مقامات آمریکایی مدعی هستند که این ممنوعیت به دلیل نگرانی هایی در مورد امنیت ملی و حریم خصوصی کاربران اعمال شده است. آنها می گویند که روسیه می تواند از نرم افزار کسپرسکی برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی و جمع آوری اطلاعات حساس استفاده کند.

دلایل زیادی برای ممنوعیت این نرم افزار امنیتی وجود دارد که عبارتند از:

• وابستگی به روسیه: کسپرسکی یک شرکت روسی است و مقامات آمریکایی نگران هستند که دولت روسیه بتواند این شرکت را برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی و جمع آوری اطلاعات حساس تحت فشار قرار دهد.

• سابقه امنیتی: در گذشته، هکرهای روسی از نرم افزار کسپرسکی برای سرقت اطلاعات حساس از رایانه های دولتی ایالات متحده استفاده کرده اند.

• خطرات احتمالی: مقامات آمریکایی می گویند که نرم افزار کسپرسکی می تواند برای نصب بدافزار یا جلوگیری از نصب به روز رسانی های امنیتی بر روی رایانه ها استفاده شود.

تحریم های جدید از چه زمانی اعمال می شود؟

فروش نرم افزار کسپراسکای از تاریخ 20 ژوئیه 2024 به مصرف کنندگان و مشاغل آمریکایی ممنوع خواهد شد. اما ارائه بروز رسانی تا 29 سپتامبر 2024 برای مشتریان فعلی ادامه خواهد داشت. شرکت روسی از تاریخ 29 سپتامبر 2024 اجازه ارائه هیچ گونه خدمات پس از فروش را به مشتریان آمریکایی ندارد.

مقامات آمریکایی به کاربران ساکن در این کشور توصیه کردند که از یک نرم افزار امنیتی یا آنتی ویروس جایگزین استفاده کنند. وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری ایالات متحده قرار است برای کمک به آگاهی رسانی به مصرف کنندگان در مورد این ممنوعیت و خطرات مرتبط با آن، با یکدیگر همکاری کنند.

ممنوعیت کسپراسکای بخشی از تلاش های گسترده تر دولت ایالات متحده برای مقابله با تهدیدات سایبری از سوی روسیه است. در سال 2017، دولت ترامپ استفاده از نرم افزار کسپرسکی را توسط آژانس های فدرال ممنوع کرد و در سال 2022، وزارت بازرگانی ایالات متحده کسپرسکی را به لیست سیاه تحریم ها اضافه کرد. این ممنوعیت بحث برانگیز بوده است. برخی از کارشناسان امنیتی می گویند که این ممنوعیت غیرضروری است و به کاربران آمریکایی آسیب می رساند. آنها می گویند که کسپرسکی یک شرکت امن و قابل اعتماد است و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این شرکت با دولت روسیه همکاری می کند وجود ندارد. با این حال، دولت آمریکا همچنان بر موضع خود مبنی بر اینکه این ممنوعیت برای محافظت از امنیت ملی و حریم خصوصی کاربران ضروری است، پافشاری می کند.


چاپ