احداث مرکز امنیت سایبری در تایوان توسط شرکت Cisco!!

شرکت Cisco یکی از بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه قصد دارد یک مرکز امنیت سایبری در تایوان راه اندازی کند.

مرکز امنیت سایبری سیسکو

غول آمریکایی تجهیزات شبکه، روز دوشنبه اعلام کرد که می خواهد در آینده نزدیک یک مرکز امنیت سایبری در تایوان تاسیس کند. این ابتکار عمل با هدف همکاری نزدیک با دولت تایوان برای تقویت تلاش‌های امنیت سایبری و ارتقای آموزش نیروی کار در این بخش صورت می گیرد. این اقدام یکی از تدابیر سیسکو در قالب پروژه "برنامه تسریع دیجیتال تایوان 3" یا Taiwan Digital Acceleration Plan 3.0 است که مربوط به حوزه امنیت سایبری می شود. براساس قرارداد همکاری جدید، سیسکو متعهد شد به متخصصان سازمان های تایوان مهارت های مورد نیاز در این حوزه را آموزش دهد. هدف پشت پرده دولت تایوان از این همکاری؛ برطرف کردن کمبود نیروی کار مورد نیاز در بخش امنیت سایبری است.

تایوان در طول سال های اخیر به طور مرتب هدف حمله هکرهای چینی قرار گرفته است. به همین علت، بازنگری دولت در این بخش ضرورت زیادی داشت. بیشتر این حمله ها زیر نظر مستقیم مقامات دولتی و شرکت های فناوری چینی صورت گرفت. اگرچه چین هیچ وقت به صورت رسمی زیر بار این اتهام نرفت، اما میزان پیچیدگی این حملات باعث افزایش نگرانی های مقامات تایوانی شد. این ابتکار نشان‌دهنده تعهد سیسکو به تایوان و همچنین تمایل این شرکت به سرمایه‌گذاری در این کشور است. سیسکو تا قبل از این سابقه همکاری با دولت تایوان و شرکت‌های محلی برای ارتقای زیرساخت‌های دیجیتال این کشور را در کارنامه دارد.

حکومت تایوان یک حکومت دموکراتیک است. چین همیشه اعلام کرد که این جزیره به عنوان بخشی از قلمرو پهناور این کشور تلقی می شود. هکرهای دولتی چین با حملات گسترده به زیرساخت های تایوان قصد دارند این کشور را مجبور به پذیرش حکومت دولت پکن کند. گای ديدريش، مدير ارشد نوآوری شرکت سیسکو در جلسه مطبوعاتی روز گذشته خود گفت:" این شرکت کارهای زیادی در زمینه امنیت انجام خواهد داد مانند راه اندازی یک «مرکز نوآوری امنیت» جدید در تایوان." با این حال، هنوز رقم اصلی این قرارداد مشخص نشده است.

مدیر ارشد سیسکو در مورد این پروژه که پیاده سازی هوش مصنوعی در بخش حمل و نقل و عملیات پایدار در بندر کائوهسیونگ جنوب تایوان را هم در برمی‌گیرد، گفت:"نکته خوب برنامه تسریع دیجیتال این است که هیچ سقفی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. ما همچنان به سرمایه‌گذاری‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم."

علت اصلی حملات سایبری چینی ها علیه تایوان

به عقیده کارشناسان فناوری، مهم ترین دلیلی که ما شاهد رشد بی سابقه حملات سایبری چین علیه تایوان هستیم "بحران تراشه" است. با تشدید تحریم های صادراتی آمریکا علیه پکن، دسترسی آنها به تراشه های پیشرفته و تجهیزات ساخت آن محدود شده است. در حال حاضر هیچ شرکت آمریکایی و اروپایی اجازه صادرات تجهیزات ساخت تراشه را به چین ندارد. این اتفاق باعث شد تا صنایع نظامی پکن از رقابت با آمریکا عقب بیافتد. به همین علت، دولت پکن تصمیم گرفت با انجام عملیات خرابکارانه مانند دزدی دانشمندان تراشه تایوان یا دسترسی به زیر ساخت های حیاتی آنها بر این مشکل غلبه کند.


چاپ