خلاقیت کلاهبردار چینی برای افزایش ترافیک آنلاین!

کلاهبردار چینی با چند کلیک توانست 4600 تلفن را برای افزایش ترافیک آنلاین فعال ‌کند.

کلاهبرداری اینترنتی چین

یک مرد چینی با استفاده از یک نرم‌افزار خاص، 4600 تلفن را به طور همزمان فعال کرده و از آنها برای بالابردن بازدید وب‌سایت‌های مورد نظر خود و افزایش ترافیک جعلی استفاده کرد. . این ترفند کلاهبرداری در ترافیک بازدید، به او کمک کرد تا کمتر از چهار ماه، ۳ میلیون یوان (معادل ۴۱۵ هزار دلار آمریکا) درآمد کسب کند. او با ارائه خدمات خود به استریمرها و افزایش مصنوعی عملکرد آنلاین آنها، پول هنگفتی به جیب می زد.

با این حال، پلیس ژجیانگ در شرق چین موفق شدند او را دستگیر کردند. دستگیری و مجازات این فرد، یکی از معدود اقدامات جدی در برخورد با چنین پرونده‌هایی در استان ژجیانگ است . استانی که به عنوان قطب اصلی صنعت لایو استریم چین شناخته می‌شود. دادگاه ژجیانگ او را ۵۰ هزار یوان (معادل ۷ هزار دلار آمریکا) جریمه و ۱۵ ماه زندان محکوم کردند.

چطور این کلاهبرداری انجام شد؟

وانگ در اواخر سال ۲۰۲۲ و پس از آشنایی با روش سودآور «برس زدن» یا "brushing" دست به این کار زد. برس زدن یک اصطلاح است که به فریبکاری در فضای آنلاین اشاره دارد. این تکنیک با جعل فعالیت‌های لحظه‌ای مانند تعداد بازدیدکنندگان، نظرات و به اشتراک گذاری آنها در لایو استریم‌ها برای جذب بینندگان واقعی و گمراه کردن مصرف‌کنندگان انجام می‌شود. این نوع کلاهبرداری شیوه مرسوم در تجارت الکترونیک است. در این روش، فروشندگان برای افزایش رتبه‌بندی محصولات و دیده شدن در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، سفارشات جعلی در فضای آنلاین منتشر می‌کنند. این فعالیت می تواند برای مصرف‌کنندگان بی‌احتیاط مشکل ساز شود.

کلاهبرداری اینترنتی چین گوشی

وانگ برای انجام این کلاهبرداری، از نرم‌افزاری به نام "شبیه‌ساز دستگاه" استفاده کرده است که می‌تواند به طور همزمان چندین تلفن را شبیه‌سازی کند. او از این نرم‌افزار برای فعال کردن 4600 سیم‌کارت تلفن همراه استفاده کرد. از این شیوه برای افزایش بازدید وب‌سایت‌های مورد نظر استفاده شد.

کلاهبرداری اینترنتی گوشی

او از یک شرکت فناوری مستقر در شهرچانگشا، استان هونان چین اشتراک VPN و تعدادی تجهیزات شبکه مانند روتر و سوئیچ خریداری کرد. طبق ادعای روزنامه چاینا مورنینگ پست، وانگ تنها با چند کلیک در رایانه خود می‌توانست همه تلفن‌های همراه را به طور همزمان وارد یک لایو استریم کرده و تعداد بازدیدکنندگان و تعاملات را به صورت مصنوعی بالا ببرد.


چاپ