گوشی های سامسونگ S20 و نوت 20 نسخه اندروید 13 را دریافت کردند

شرکت سامسونگ به تازگی اولین نسخه بروز رسانی اندروید13 را به صورت آنلاین منتشر کرد. این نسخه تنها برای تعداد محدودی از گوشی ها قابل اجراست. گوشی های سامسونگ مدل های S20 و نوت20 به تازگی آپدیت جدید را دریافت کرده اند.

اندورید 13

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، از میان گوشی های هوشمند موجود در بازار تنها هشت گوشی می توانند آپدیت اندروید 13 را دریافت کنند. گوشی هایی مانند سری جدید گوگل پیکسل7، وان پلاس 10 پرو و مجموعه گلکسی اس.

گوشی های سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 هنوز آماده دریافت این نسخه نیستند. اما، در عوض سامسونگ گلکسی مدل های اس 20، اس 20 پلاس، اس 20 اولترا، نوت 20 و نوت 20 اولترا می توانند این نسخه را دریافت کنند. علاوه بر این مدل ها، در مرحله بعد آپدیت مدل های اس 21 ، اس 21 پلاس و اس 21 اولترا نیز منتشر خواهد شد.


گوشی های سری 20 در سال 2020 منتشر شده است بنابراین، تضمینی برای دریافت نسخه اندروید 14 برای آن ها وجود ندارد. یکی از دلایل آن هم، این است که شرکت در زمان انتشار قول دریافت سه نسخه بروز رسانی اصلی سیستم عامل را به کاربران داده بود. به همین دلیل تبلیغات اندروید 13 بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌رسند، اهمیت دارد. استراتژی سامسونگ همواره این بود که تغییرات کوچک در رابط کاربری، ویژگی جدید، بهینه‌سازی و سفارشی‌سازی را از همان ابتدا در محصولات خود انجام دهد.


خیلی زود است که در مورد عملکرد این نسخه جدید اظهار نظر کنیم. شاید به این دلیل که این آپدیت در، مناطق محدودی از جهان مانند سوئیس و آلمان، قابل دسترسی است. البته، حتما در روزهای آینده (یا حتی چند ساعت آینده) کشورهای دیگری هم به این لیست اضافه شوند.
فراموش نکنید که برای دریافت آپدیت جدید باید، نسخه اندورید 12 خود را به صورت دستی بروز رسانی کنید. نسخه جدید یک آپدیت اولیه محسوب می شود. بنابراین به تدریج تا یکی دو هفته دیگر نسخه جهانی آن منتشر خواهد شد، پس صبور باشید!


چاپ