جبران کمبود بودجه مخابرات از جیب مردم!

جبران کمبود بودجه مخابرات از جیب مردم!

به تازگی گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر این که، شرکت مخابرات هزینه مشترکین تلفن ثابت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از آفتاب نیوز، مخابرات در شرایطی که با قطعی گسترده اینترنت در داخل کشور مواجه هستیم برای جبران کسری بودجه خود دست در جیب مردم کرده است. این شرکت قصد دارد، با افزایش هزینه آبونمان خطوط تلفن های ثابت درآمد خود را افزایش دهد. بنابراین، ظاهرا مخابرات تصمیم گرفته است، بودجه خود را از این راه تامین کند.

در شهریورماه سال گذشته، ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت را تصویب کرد. بر طبق این، افزایش تعرفه در استان تهران به ازای ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه، مبلغی معادل ۲۰۰۰۰ تومان و برای سایر مراکز استان ها به ازای حداقل ۳۳۳۳ مکالمه مبلغی حدود 15000 تومان و برای سایر شهرها به ازای ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه حدود 10000 تومان مشخص شده است.

از سال 1382 تا این لحظه، چنین افزایش تعرفه ای برای تلفن های ثابت بی سابقه بوده است. در این مدت فقط شاهد دو بار افزایش قیمت بودیم که مبلغ آن نیز بسیار ناچیز بود. هزینه تعرفه‌ تلفن های ثابت تا قبل از این به شرح زیر بود:
تماس از تلفن ثابت به ثابت داخل استانی ۴۵ ریال، هزینه تماس تلفن ثابت به ثابت خارج استانی ۳۳۰ ریال، تماس تلفن ثابت به خطوط همراه اول ۶۲۵ ریال و تعرفه هزینه تلفن ثابت به سایر اپراتورها ۶۲۵ ریال.

 

شهریور گذشته مصوبه «دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت» توسط ستاد تنظیم بازار به شرکت مخابرات ابلاغ شد که بر طبق دستورالعمل جدید، مبلغی معادل ۲۰ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین خطوط تلفن ثابت شهر تهران، ۱۵ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین مراکز استان‌های دیگر و ۱۰ هزار تومان برای سایر شهرها در نظر گرفته شد. مخابرات این مبلغ را به ازای ارائه حق مکالمه رایگان درون شهری، برون شهری یا تلفن همراه از مشترکین دریافت می کند. در حال حاضر این دستورالعمل در شهر تهران به اجرا در آمده است. نکته جالب ماجرا آن جاست که این افزایش تعرفه برای خطوط تلفن ثابتی که کارکردی ندارند نیز اعمال می شود.

رگولاتورهای و مخابرات جلسات متعددی برای اجرایی کردن و رسیدن به این مصوبه پرداخت برگزار کرده‌اند. مخابرات قبلا هم اعلام کرده بود که به دلیل اجرایی نشدن این مصوبه، ۲ هزار میلیارد تومان ضرر کرده است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

2 + 9 =

اخبار مرتبط