گوگل اطلاعات کاربران را به دولت آمریکا ارائه می دهد

وزارت دادگستری ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که با شرکت آلفابت (GOOGL.O) گوگل به توافق رسیده است، تا به اختلاف با این غول موتور جستجو بر سر دریافت "اطلاعات محرمانه کاربران" در پرونده سال 2016 پایان دهد.

google شرکت

طبق گزارش های فن تک، دولت گفت که این "اولین قطعنامه در نوع خود" محسوب می شود که منجر به اصلاح "برنامه انطباق جست و جو با روند قانونی " توسط گوگل شده است. این اقدام دولت، برای اطمینان از پاسخگویی به موقع و کامل به روند قانونی پرونده های قضایی شرکت های فناوری انجام می شود.


کنت پولیت، دستیار دادستان کل آمریکا که ریاست بخش جنایی وزارت دادگستری را بر عهده دارد، گفت: "این وزارت خانه وظیفه دارد اطمینان حاصل کند، ارائه دهندگان ارتباطات الکترونیکی از دستورات دادگاه برای محافظت و تسهیل تحقیقات جنایی پیروی می کنند."
وی افزود: "وزارتخانه می خواهد شرکت‌های فناوری مانند گوگل، پاسخ‌های سریع و کاملی به روند قانونی پرونده های قضایی ارائه می‌دهند، تا دستگاه های مجری قانون بتوانند امنیت عمومی را در کشور تضمین کرده و متخلفان را به دست عدالت بسپارند. "

گوگل گفت: "سابقه طولانی ما در حفاظت از حریم خصوصی کاربران، تحت تاثیر این توافق با دولت قرار نمی گیرد."
این شرکت در دادگاه ایالات متحده گفت که بیش از 90 میلیون دلار برای «منابع، سیستم‌ها و کارکنان بیشتر جهت اجرای بهتر برنامه‌های انطباق با فرآیندهای قانونی» هزینه کرده است.

وزارت دادگستری اعلام کرد که یک متخصص انطباق مستقل از شرکت استخدام خواهد شد تا، به عنوان یک شخص ثالث خارجی در بخش ارتقاهای انطباق Google خدمت کند. به گفته این وزارتخانه، در سال 2016، ایالات متحده یک حکم جست و جو از ایالت کالیفرنیا برای داده های محرمانه گوگل، که مربوط به تخلفات صرافی ارز دیجیتال BTC e می شد، دریافت کرد. اما دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده به استناد این که، حکم های جستجوی صادر شده تحت پوشش قانون ارتباطات داده های ذخیره شده موسوم به (SCA) در خارج از ایالات متحده نمی شود، این درخواست را نپذیرفت.


در سال 2018، کنگره آمریکا اعلام کرد که قانون SCA ، همه ارائه‌دهندگان سرویس های آمریکایی که تصمیم به ذخیره داده‌ها در خارج از کشور دارند را، شامل می شود.


چاپ