اولین نسخه اصلی اندروید14 با رابط کاربری 6.0‌One UI منتشر شد

اولین نسخه اصلی اندروید14 با رابط کاربری 6.0‌One UI برای گوشی های سری گلکسی S23 منتشر شد.

گلکسی اس 23 اندروید14

گوگل ماه گذشته آخرین نسخه آزمایشی اندورید14 را منتشر کرد. طبق گزارش سام موبایل؛ سامسونگ به تازگی نسخه نهایی اندروید14 را برای گوشی های گلکسی S23، گلکسی S23 Plus و گلکسی S23 Ultra را در دسترس بسیاری از کاربران سراسر جهان قرار داد.

کاربران ساکن آمریکا نیز در مرحله آخر این چرخه بروز رسانی می توانند از طریق اپراتورهای واریزون یا T-Mobile آنها را دریافت کنند. نسخه بروزرسانی جدید علاوه بر تمامی قابلیت های سیستم عامل اندروید14، شامل یک سری افزونه های سامسونگ نیز می شود. علاوه براین، یک وصله امنیتی هم در این بسته گنجانده شده است که می تواند 60 نقطه آسیب پذیر گوشی های سری 2023 را برطرف کند.

سامسونگ نسخه بروزرسانی با شماره S91*USQU1BWK4 را برای کاربران ساکن ایالات متحده در نظر گرفت. حجم آپدیت جدید برای مدل پلاس به 3.3 گیگابایت می رسد. مدل های دیگر سری S23 نیز بسته هایی مشابه گلکسی اس 23 پلاس دریافت خواهند کرد. به علت حجم بالای نرم افزاری بهتر است به جای دیتای گوشی از اتصال Wi-Fi برای دانلود و نصب استفاده کنید.

کاربران نسخه های بتا نسخه اصلی اندروید14 را با حجم کمتری دریافت خواهند کرد. چگونه ببینیم که گوشی ما قابلیت دریافت آپدیت جدید را دارد یاخیر؟؟؟؟! لازم نیست کار خاصی انجام دهید. اگر گوشی شما قابلیت دریافت نسخه اصلی اندورید 14 را داشته باشد، یک اعلان برای شما ارسال می شود. البته به صورت دستی هم می توانید در تنظیمات دستگاه این موضوع را بررسی کنید. کاربران برای بررسی آپدیت بعدی باید به بخش تنظیمات>> بروزرسانی نرم افزار مراجعه کنند. اگر نسخه جدید نمایش داده شد فقط کافی است روی دانلود و نصب آن ضربه بزنند. کاربران کشورهایی مانند آمریکا باید علاوه بر بررسی نسخه اندرویدی، رابط کاربری را چک کنند و اکر نسخه دستگاه قدیمی تر بود برای نصب اندروید 14 لازم است نسخه رابط کاربری را به One UI 6.0 ارتقا دهند. One UI 6.0 در واقع یک به‌روزرسانی بزرگ مبتنی بر Android 14 محسوب می شود. این بسته نرم افزاری تغییرات زیادی در بخش طراحی، پنل های اعلان و تنظیمات سریع با دسته بندی های جدید ایجاد می کند. با این بروز رسانی شما حتی می توانید از گیف های سیستمی، ویجت‌ها و برنامه‌های موجود در بخش دوربین و گالری استفاده کنید.


چاپ