پیام رسان Google به قابلیت حذف نویز صدا مجهز می شود!

پیام رسان Google به قابلیت حذف نویز صدا مجهز می شود!

آخرین بروز رسانی: 27 آبان 1402توسط برچسب‌ها: , ,

گوگل قصد دارد یک ویژگی جدید به برنامه پیام رسان خود اضافه کند تا نویز پس زمینه را در حالت ضبط صدا از بین ببرد.

براساس گزارش های فن تک؛ یک ویژگی آزاردهنده ای که کاربران پیام رسان Google Messages در حال حاضر با آن سر و کار دارند، نویزهای پس زمینه ای است که در موقع ضبط صدا ایجاد می شود. حالا گوگل قصد دارد یک بار برای همیشه به این مشکل خاتمه دهد. این شرکت مشغول کار روی یک ویژگی جدیدی است که می تواند نویز را در پس زمینه حذف کند. برنامه نویسی به نام AssembleDebug این خبر را در سایت TheSpAndroid منتشر کرد.

به نظر می رسد که گوگل در حال آماده سازی ویژگی جدیدی است که به کاربران پیام های Google اجازه می دهد هنگام ایجاد یک ضبط صدا، حذف نویز را فعال کنند. دکمه حذف نویز هنگام ضبط صدا به فرد گیرنده کمک می کند منظور پیغام را بهتر درک کند.

پیام رسان گوگل حذف نویز

فرض کنید در خیابان مشغول ضبط یک پیغام صوتی هستید صداهای زیادی مانند صدای بوق خودروها، آژیر پلیس، دست فروشان وجود دارند که می تواند روی صدا یا ویدئوی شما تاثیر بدی داشته باشد. قابلیت حذف نویز، همه ی آن صداهای مزاحم را که باعث حواس پرتی مخاطب شما می شود از پس زمینه پاک می کند و صدای شفافی را به دست گیرنده پیام می رساند.

کاربران می توانند در آخرین آپدیت نسخه بتا با شماره2023111301RC00 به این ویژگی دسترسی داشته باشند. برای این کار فقط کافی است به بخش تنظیمات > برنامه‌ها بروید. اما اگر اطلاعاتی در مورد شماره نسخه برنامه پیام رسان خود ندارید باید به قسمت پایین صفحه در بخش پیام بروید تا بتوانید شماره نسخه برنامه Messages را مشاهده کنید.

برنامه نویس AssembleDebug توانست به این ویژگی در آخرین نسخه بتای Google Messages دسترسی پیدا کند. او در مورد تجربه خود گفت:” نویز پس زمینه برای من خیلی کمتر شد.” شما می توانید دکمه فعال کردن حذف نویز را در کادر گفتگوی ضبط صدا ببینید. این دکمه را باید قبل از شروع ضبط صدا یا زمانی که ضبط صدا در حال انجام است؛ فعال کنید. اگر از طریق پیام رسان Google پیام صوتی ارسال کرده باشید باید با نویزهایی که در پس زمینه صدا شنیده می شود، برخورد کرده باشید. اگر تا به حال با پیام رسان Google Messages کار نکرده اید می توانید از کادر جستجو با تایپ نام برنامه در فروشگاه گوگل پلی آن را پیدا و نصب کنید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهارده − هفت =