استاندارد شارژ بی سیم Qi2 در آیفون 13 و 14 فعال شد!

استاندارد شارژ بی سیم Qi2 با توان 15 وات، می توانند از دستگاه های مجهز به MagSafe پشتیبانی کنند.

شارژ بی سیم اپل

Qi2 در واقع یک استاندارد جدید شارژ بی‌سیم است که از یک سیستم مغناطیسی قدرتمند برای ترازبندی و شارژ سریع‌تر دستگاه های الکترونیک بهره می‌برد. سرعت شارژ بی‌سیم Qi2 حداکثر 15 وات است. اپل به صورت کلی در مورد استانداردهای جدید ایمن حساسیت زیادی به خرج می دهد. اما، با اضافه کردن استاندارد Qi2 به آیفون‌های 13 و 14 به نظر می رسد از قوانین همیشگی پیروی نکرده است.

سازنده گوشی های آیفون قابلیت جدید را در نسخه بروز رسانی جدید iOS 17.2 RC پنهان کرده است. وب سایت 9to5Mac و تعدادی از کاربران به تازگی یادداشت هایی را مشاهده کردند که نشان می دهد آپدیت جدید، ویژگی پشتیبانی از استاندارد شارژر بی سیم Qi2 را در گوشی های سری آیفون 13 و آیفون 14 اضافه می کند. این اطلاعیه به این معناست که تمام مدل های آیفون 15 از شارژرهای بی سیمی که دارای گواهی Qi2 هستند، حداکثر تا 15 وات پشتیبانی کنند.

اپل به احتمال زیاد تا چند روز آینده نسخه نهایی آپدیت iOS 17.2 RC را منتشر خواهد کرد. تاکنون، توان 15 وات در این مدل‌های آیفون تنها از طریق شارژرهای دارای گواهی MagSafe امکان‌پذیر بود. بنابراین، توان خروجی شارژرهای بی سیم برندهای ارزان‌تر با قابلیت MagSafe به 7.5 وات محدود می‌شدند. با اجرای استاندارد Qi2، انتخاب های مقرون به صرفه تری در مورد خرید شارژرهای بی سیم 15 واتی به مصرف کنندگان داده می شود، زیرا تولید کنندگان نیازی به پرداخت حق بیمه اپل برای گواهی MagSafe ندارند.

استاندارد Qi2 برای اولین بار در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد. استاندارد جدید شبیه به استاندارد MagSafe اپل است، اما با این تفاوت که دستگاه‌های اندرویدی نیز می توانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر، خروجی Qi2 به 15 وات محدود شده است، اما WPC انتظار دارد که در آینده نزدیک خروجی این استاندارد به بیش از 15 وات افزایش دهند. به احتمال زیاد، تعداد زیادی از لوازم جانبی هایی که امسال وارد بازار می شوند به این قابلیت مجهز خواهند بود. Qi2 مزایای زیادی را برای کاربران دارد. این استاندارد سرعت شارژ سریع تر، ترازبندی دقیق تر و سازگاری گسترده تر را ارائه می دهد.


چاپ