چین و روسیه از طرح ویژه ایلان ماسک حمایت کردند

چین و روسیه از طرح ویژه ایلان ماسک، مدیرشرکت خودروسازی تسلا مبنی بر ایجاد یک منطقه ویژه مدیریتی در تایوان حمایت کردند.

ایلان ماسک

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای که به تازگی از او منتشر شد، پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه مدیریتی برای تایوان را مطرح کرده بود.
به گزارش های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز، «کین گانگ» سفیر چین در ایالات متحده توئیتی منتشر کرده است که در آن از رئیس تسلا تعریف و تمجید نمود. او نوشت: «می‌خواهم از ایلان ماسک برای پیشنهاد صلح در سراسر تنگه تایوان و ایده‌اش درباره ایجاد منطقه اداری ویژه در تایوان تشکر کنم. در واقع، این طرح باعث اتحاد مجدد صلح آمیز بین این دو منطقه تحت یک کشور خواهد شد. دو سیستم اصول اساسی ما برای حل مسئله تایوان و بهترین رویکرد برای تحقق اتحاد مجدد ملی است.»

او در ادامه افزود: «به شرط تضمین حاکمیت، امنیت و منافع کشور چین پس از اتحاد مجدد، تایوان به عنوان یک منطقه اداری ویژه از فضای بیشتری برای توسعه برخوردار خواهد شد.»

ثروتمندترین فرد جهان معتقد است تنش‌های موجود در منطقه با واگذاری کامل کنترل تایوان به پکن حل خواهد شد. او گفت: «توصیه من این است که یک منطقه اداری ویژه برای تایوان پیدا کنید که مناسب خواست این منطقه باشد، البته ممکن است این تصمیم همه را خوشحال نکند. من فکر می‌کنم می توان ترتیبی داد که تایوان نسبت به هنگ کنگ ملایم‌تر رفتار کند.» او در ادامه گفت: «به نظر من درگیری بر سر تایوان اجتناب‌ناپذیر است.» ماسک هشدار داده بود که این درگیری های بیشتر می تواند بر عملکرد شرکت‌هایی مانند تسلا، اپل و اقتصادهای بزرگ تر جهان تأثیر بگذارد.»

البته ماسک مشابه این پیشنهاد را به تازگی در مورد روسیه و منطقه کریمه اوکراین مطرح کرد. ماسک در اوایل این هفته پس از انجام یک نظرسنجی توییتری با پیشنهاد اینکه اوکراین باید کریمه را برای همیشه به روسیه واگذار کند، همه چیز را برهم زد.
پس از اظهار نظر او، مسکو در بیانیه‌ای از ماسک به دلیل ایده‌هایش تعریف و تمجید نمود.


چاپ