مشخصات فنی 2023 Nissan Ariya

مشخصات فنی 2023 Nissan Ariya

آخرین بروز رسانی: 17 مهر 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

نیسان در حال گسترش خط تولید خودروهای شاسی بلند تمام الکتریکی آریا 2023 است که طبق برنامه ریزی های انجام شده پاییز 2022 در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

طبق گزارش های فن تک، حداکثر لیف آن 226 است. در طراحی آریا خطوط تیز و زاویه ای می بینید که به طور معمول در بسیاری از خودروهای نیسان دیده می شود. حالت پایین و عریض آریا آن را از حالت روگ متمایز می کند و ظاهر اسپرت تری به آن می بخشد. این خودرو با دو باتری مختلف ارائه می شود یک باتری 63.0 کیلووات ساعتی که در حالت استاندارد است و یک باتری بزرگتر با ظرفیت 87.0 کیلووات ساعتی که اختیاری است. به غیر از باتری دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی نظیر کمک راننده، سیستم سرگرمی و آیتم‌های دیگر که به آریا ۲۰۲3 کمک می‌کند تا با کراس اوورهای برقی مدل های موجود در بازار مانند تسلا مدل Y و هیوندای کونا الکتریک، رقابت کند.

قیمت
خط تولید آریا ۲۰۲۳ با مدل +Venture با قیمتی معادل ۴۴۹۵۰ دلار آغاز می شود. بقیه مدل ها شامل +Evolve با قیمت ۴۸۹۵۰ دلار، مدل Premiere با قیمت ۵۳۴۵۰ دلار و مدل Platinum+ e-4ORCE با قیمت ۵۸۹۵۰ دلار عرضه خواهد شد. شرکت نیسان قیمت امکانات اضافی آریا را قرار است در آینده نزدیک اعلام کند. طبق گزارش های رسمی منتشر شده نسخه پریمیر +Evolve دارای قابلیت های بیشتری مانند سیستم رانندگی نیمه خودمختار ProPilot Assist ۲.۰، سیستم پارک خودکار ProPilot Park، چرخ های ۱۹ اینچی با رنگ های منحصربه فرد می باشد.

موتور EV، قدرت، و عملکرد
برخلاف مدل Leaf که فقط با چرخ‌های جلو عرضه می‌شود، نیسان از یک سیستم تقسیم گشتاور خودروی اسپورت GT R استفاده می‌کند تا بتواند تمام چرخ ها را به‌صورت اختیاری از طریق پیکربندی موتور الکتریکی دوگانه جلو/عقب ارائه دهد. شتاب این خودرو می تواند در مدت زمان 7.2 ثانیه از حالت صفر به 60 مایل در ساعت برسد. آریا سواری آرام و پایداری دارد اما، فاقد ماهیت اسپرتی است که علاقه‌مندان به رانندگی بیشتر طالب آن هستند.

شرکت خودروساز ژاپنی، قصد دارد روز سه شنبه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان ماه) به صورت رسمی از طریق وبسایت رزرو خودرویSUV جدید نیسان آریا ۲۰۲۳ را در چهار مدل مختلف برای فروش عرضه کند.
Nissan اعلام کرد که تحویل خودروی جدید خود را در پاییزماه آینده آغاز خواهد کرد اما، خریداران می توانند از هم اکنون سفارش خود را در سایت ثبت کنند. خریداران می توانند یکی از این چهار مدل را انتخاب کنند، اما نسخه Premiere را فقط کسانی می توانند سفارش دهند که در برنامه رزرو شرکت کرده باشند.

شرکت زمانی که مدل آریا را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد، مدعی شد مدل پایه آن دارای ۲۱۵ اسب بخار (۱۶۰ کیلووات) قدرت می باشد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

1 × 4 =