مرسدس بنز جدید با قابلیت صدای فضایی!

مرسدس بنز جدید با قابلیت صدای فضایی!

آخرین بروز رسانی: 26 مهر 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

مرسدس اعلام کرد اولین خودروسازی است که به رانندگان این امکان را می دهد محتوای صوتی Apple Music را در حالت فضایی گوش کنند.

طبق گزارش های فن تک، شرکت خودروسازی مرسدس بنز پنج خودروی کلاس S خود را که شامل مرسدس‌های میباخ، EQS، EQS SUV،  EQE و S-Class را مجهز به سیستم حالت صدای فضایی کرده است. سرنشینان خودرو با استفاده از این ویژگی، صدای محتوای اپل موزیک را به صورت فراگیر گوش می دهند. به عبارت دیگر، صدا در فضای اطراف آن ها به حالت 3 بعدی یا 4 بعدی پخش می شود.

آهنگ های صوتی فضایی در حالت Dolby Atmos Music از Apple Music می توانند بدون استفاده از هدفون پخش شوند. خریداران می توانند زمان خرید، وسیله نقلیه خود را به همراه این گزینه سیستم صوتی Burmester D4 یا 3D سفارش بدهند.
پشتیبانی از ویژگی Dolby Atmos در خودروها چیز جدیدی نیست. Lucid Air اولین خودرویی بود که در سال 2021 از فرمت صوتی 3 بعدی پشتیبانی کرد و خود مرسدس در همان سال پشتیبانی از آن را در سیستم های Burmester خود گنجانده بود. اما داشتن یک سیستم صوتی که قابلیت Dolby Atmos را داشته باشد، یک اتفاق بی نظیر است. قبل از اعلام مرسدس، دریافت یک تجربه واقعی Dolby Atmos Music از Apple Music به معنای استفاده از آیفون با هدفون یا استفاده از Apple TV متصل به تلویزیون با هدفون و یا سیستم سینمای خانگی با قابلیت Dolby Atmos بود.

گروه موسیقی یونیورسال (UMG) نیز در این پروژه با مرسدس همکاری می کند. این شرکت اعلام کرد که آهنگ های خود را طوری خواهد ساخت که با نسخه‌های موسیقی Dolby Atmos سازگار باشد. از این پس آهنگ‌ها در خودروی مرسدس بنز تحت عنوان «مورد تایید در مرسدس بنز» اجرا خواهند شد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی مرسدس، بسیاری از نوازندگان و هنرمندان ضبط موسیقی خود را بر اساس صدای آن هنگام پخش در ماشین تولید می کنند. مرسدس بنز، اپل موزیک و شرکت UMG امیدوارند با تبدیل کردن تجربه صوتی در خودرو به معیاری برای موسیقی بتوانند این فرآیند را به ثبت رسمی برسانند.

به نظر می رسد این صحبت ها بیشتر با هدف بازاریابی صورت گرفته است، اما شرکت های دیگر نیز از این تغییرات در دنیای واقعی حمایت می کنند. مرسدس قرار است به UMG وسایل نقلیه مجهز به سیستم های صوتی Burmester با قابلیت Dolby Atmos را برای “تضمین خلاقانه و فنی” ارائه دهد شاید به این خاطر که می خواهد مطمن شود، آهنگ های صوتی فضایی UMG به همان خوبی که هنرمند فکر می کند، منتشر می شود.

این شراکت سه طرفه مرسدس یک کودتاست، زیرا نه تنها قابلیت اولین تجربه اپل موزیک در نوع خود را به این شرکت می دهد بلکه افتخار آن همیشه از آن این شرکت خواهد شد. از لحاظ تئوری، اگر UMG آهنگ‌های Dolby Atmos Music خود را مطابق با سیستم صوتی خودروهای مرسدس ضبط و تولید می‌کند، این وسایل نقلیه به عنوان استاندارد واقعی برای فهرست رو به رشد آهنگ‌های صوتی فضایی در سرویس‌های پخش، تبدیل می‌شوند. UMG تنها برندی نیست که در حالت Atmos Music آهنگ تولید می‌کند، اما یکی از بزرگترین برند موسیقی جهان محسوب می شود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

1 + 9 =