دسترسی سربازان آمریکایی به ابررایانه‌ها از راه دور!

دسترسی سربازان آمریکایی به ابررایانه‌ها از راه دور!

آخرین بروز رسانی: 12 تیر 1403توسط برچسب‌ها: , ,

پنتاگون تلاش می کند تا دسترسی سربازان آمریکایی به ابر رایانه ها را فراهم کند.

وزارت دفاع ایالات متحده بلاخره با توسعه سرویس های ابری ابررایانه ها موافقت کرد. با این تصمیم، ظرفیت و قابلیت دسترسی از راه دور به ابررایانه های پنتاگون اضافه خواهد شد. صدور این مجوز بعد از گذراندن یک دوره آزمایشی 18 ماهه دو شرکت ارائه دهنده خدمات ابری؛ صورت گرفت. دو شرکت Rescale و Parallel Works در طول این دوره آزمایشی نشان دادند که روش های آن‌ها می تواند با موفقیت قدرت محاسباتی مراکز ابررایانه‌ای واحد برنامه نوسازی محاسبات با کارایی بالا معروف به HPCMP را بدون پرداخت هزینه یا نیازهای سخت‌افزاری افزایش ‌دهد.

واحد HPCMP پنتاگون به دنبال روش هایی است که بتواند از آن طریق مراکز و سرویس های ارائه دهنده خدمات ابری را با هم ادغام کند. علاوه بر آن؛ طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های رایانش علمی با کارایی بالا (HPC) را در قالب یک پلتفرم یکپارچه به وزارت دفاع ارائه دهد. در واقع پنتاگون می‌خواهد به سربازان و سایر پرسنل نظامی خود در سراسر جهان امکان دسترسی به ابررایانه‌های قدرتمند را بدهد. این ابررایانه‌ها به آنها کمک می کند تا وظایف پیچیده‌ای مانند تجزیه و تحلیل اطلاعات جاسوسی، شبیه‌سازی‌های جنگی و مدل‌سازی شرایط آب و هوایی را در زمان بسیار کمتری انجام دهند.

دکتر بنجامین پارسونز، مدیر ارشد بخش فناوری HPCMP، می گوید:”با این مجوز؛ محققان وزارت دفاع می‌توانند در صورت نیاز از منابع ابری برای تقویت کار خود در مراکز داخلی استفاده کنند. بنابراین آنها قادر خواهند بود به سخت‌افزارها و توانایی مقیاس‌بندی بیشتری نسبت به آنچه که در گذشته ممکن بود، دسترسی داشته باشند. همه این کارها در یک محیط امن و آسان اتفاق می افتد.” شرکت Rescale ، که در استقرار این سیستم با DIU مشارکت داشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:”پلتفرم Rescale مزایای قابل توجهی از جمله دسترسی بهینه، سریع و کارآمد به سیستم‌های HPC، چه در مراکز داده داخلی و چه از طریق خدمات ابری بزرگ ارائه می‌دهد.”

پس طبق این بیانیه، این شرکت ابزارهایی را در اختیار وزارت دفاع و سایر آژانس‌های فدرال می گذارد تا:

• محموله‌های تولیدی و تحقیقاتی را برای تجزیه و تحلیل عملیاتی، استراتژیک و محیطی پردازش کنند. این می‌تواند شامل کارهایی مانند تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، شبیه‌سازی‌های جنگی و مدل‌سازی آب و هوا باشد.

• منابع را در یک محیط امن و مطابق با مقررات هماهنگ کنند. این ویژگی برای اطمینان از اینکه همه آژانس‌ها به اطلاعات و ابزارهای مورد نیاز جهت انجام وظایف خود به طور موثر دسترسی داشته باشند، مهم است.

 

مزایای روش HPC-as-a-Service Rescale

1- امنیت: Rescale بالاترین استانداردها و مقررات امنیتی کشور را برای محافظت از داده‌ها و برنامه‌های حساس دولتی رعایت می‌کند. این ویژگی به آژانس‌ها اطمینان می‌دهد که با خیال راحت از HPC-as-a-Service استفاده کنند و نگران امنیت اطلاعات خود نباشند.

2- نوآوری: Rescale به پیشرفت‌های تکنولوژیکی کمک می‌کند و به آژانس‌ها امکان دسترسی به قدرت محاسباتی پیشرفته‌ای را می دهد که در گذشته وجود نداشت. این ویژگی می‌تواند به دانشمندان و مهندسان دولتی کمک کند تا مشکلات پیچیده‌تر را حل کنند، اکتشافات جدیدی انجام دهند و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای چالش‌های مهم ایجاد کنند.

3- سادگی: Rescale پیچیدگی‌های اجرای وظایف محاسباتی HPC و AI را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. یعنی؛ آژانس‌ها می‌توانند سریع‌تر و آسان‌تر از سرویس HPC-as-a-Service استفاده کنند و منابع خود را بر روی نوآوری و حل مشکلات متمرکز کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

10 + 10 =