جنگ روسیه علیه اوکراین

چراغ سبز آمریکا به اوکراین برای استفاده از تسلیحات نظامی مدرن!

چراغ سبز آمریکا به اوکراین برای استفاده از تسلیحات نظامی مدرن!

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , , ,

ایالات متحده مخفیانه به اوکراین اجازه داد تا با فناوری نظامی پیشرفته آمریکایی به خاک روسیه حمله کند.

رسانه ها فاش کردند که ایالات متحده مخفیانه به اوکراین اجازه داد تا از سلاح‌های مدرن آمریکایی برای حمله به مناطق اطراف خارکف در خاک روسیه استفاده کند. این اقدام آمریکا قابلیت‌های کیف را در حفاظت از قلمرو خود تقویت می کند.

تا قبل از این دولت ایالات متحده اجازه استفاده از سلاح های خود را برای ضربه زدن به روسیه نداده بود. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، مجوز از ایالات متحده محدودیت هایی دارد. مجوز استفاده از تسلیحات فقط برای ضربه زدن به اهداف روسیه در شهر خارکف اوکراین صادر شد. بنابراین، این مجوز فقط برای اهدافی قابل اجرا هست که در نزدیکی منطقه خارکف اوکراین واقع شده باشد. به گفته یک مقام آمریکایی، این مجوز به اوکراین اجازه می‌دهد به نیروهای روسی حمله کند.

با این حال، ایالات متحده به اوکراین اجازه استفاده از سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) یا موشک‌های تهاجمی دوربرد را برای ضدحمله در خاک روسیه را نداد. اما اوکراین همیشه اختیار کامل برای سرنگونی جت‌های روسی که قصد حمله به خاک این کشور را داشتند، داشته است. حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 روابط بین ایالات متحده و روسیه را تیره و تار کرد. علیرغم تعهد آنها به حمایت از اوکراین و تامین تسلیحات و مهمات جنگی، ایالات متحده و متحدانش هرگز به اوکراین مجوز حمله به خاک روسیه را نداده بودند.

این مجوز ایالات متحده مدت کوتاهی بعد از نشست دو روزه ای صادر می شود که در آن ینس استولتنبرگ(رئیس ناتو)، برای دادن چراغ سبز به اوکراین برای استفاده از تسلیحات غرب فشار آورد. بریتانیا و هلند هم قبل از این اعلام کردند که تسلیحات ارائه شده توسط آنها می تواند توسط اوکراین برای هدف قرار دادن اهداف در روسیه استفاده شود. نروژ هم به تازگی اعلام کرد که از اوکراین می‌خواهد با قدرت کامل به مقابله با روسیه برخاسته و به عمق خاک دشمن حمله کند. با این حال، دو کشور بزرگ ناتو یعنی آمریکا و آلمان، به دلیل ترس از بدتر شدن روابط با مسکو و درگیری مستقیم، با این کار مخالف بودند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم در مقابل به سربازان خود دستور داد تا تمرینات خود را برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی به عنوان بخشی از رزمایش‌های خود در منطقه نزدیک اوکراین آغاز کنند. با این حال، این تغییر موضع ایالات متحده به طور کامل مورد استقبال کیف و نیروهای اوکراینی قرار خواهد گرفت که مدت زیادی است با نیروهای روسی در حال جنگ هستند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × یک =