توطئه پنتاگون علیه واکسن چینی در زمان همه گیری کرونا!!

توطئه پنتاگون علیه واکسن چینی در زمان همه گیری کرونا!!

آخرین بروز رسانی: 2 تیر 1403توسط برچسب‌ها: , ,

طرح سری پنتاگون علیه واکسن های چینی در اوج دوران همه گیری فاش شد!

براساس اسناد جدیدی که در گزارش خبرگزاری رویترز منتشر شد، وزارت دفاع آمریکا در طول دوران همه گیری کرونا سعی داشت علیه واکسن های چینی کمپین هایی تبلیغاتی اجرا کند. هدف اصلی مقامات پنتاگون در این کمپین ها انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسن ها و گمراه کردن مردم در مورد میزان اثربخشی آنها بود.

ارتش ایالات متحده در اوج همه‌گیری کووید-۱۹ یک عملیات مخفیانه را برای مقابله با نفوذ زیاد چین در فیلیپین آغاز کرد. فیلیپین از جمله کشورهایی بود که تحت تأثیر شدید این ویروس مرگبار قرار گرفته بود.
تلاش‌های تبلیغاتی ارتش ایالات متحده از طریق حساب‌های کاربری جعلی در اینترنت صورت گرفت که خود را به عنوان شهروندان فیلیپینی معرفی کرده بودند. محتواهایی که از این حساب‌های جعلی منتشر می شد کیفیت ماسک‌های صورت، کیت‌های تشخیص و اولین واکسنی که در فیلیپین در دسترس قرار می‌گرفت (واکسن سینووک چین) را زیر سوال می‌بردند. رویترز حداقل ۳۰۰ حساب کاربری را در پلتفرم ایکس یا همان توییتر سابق، شناسایی کرد که با توضیحات مقامات سابق نظامی ایالات متحده مطابقت داشت. بیشتر این حساب‌ها در تابستان سال ۲۰۲۰ ساخته شده بودند.

در یکی از توییت‌های نمونه به زبان تگالوگ که در جولای ۲۰۲۰ منتشر شد، نوشته شده است: « ویروس کووید و واکسن آن از چین آمده است، به چین اعتماد نکنین!» این توییت همراه با تصویری از یک سرنگ کنار پرچم چین و نموداری از افزایش عفونت‌ها قرار گرفت. در پست دیگری هم آمده بود: « تجهیزات بهداشتی فردی، ماسک و واکسن چینی تقلبی است. اما ویروس کرونا واقعی است.»
بعد از انتشار این گزارش، پلتفرم ایکس تمامی پست های این حساب ها را براساس الگوریتم ربات تشخیص داد و حذف کرد.

براساس تحقیقات رویترز؛ تلاش‌های ارتش ایالات متحده علیه واکسن های چینی از بهار ۲۰۲۰ آغاز شد و قبل از توقف کامل تا اواسط سال ۲۰۲۱ در بیشتر کشورهای حوزه آسیای جنوب شرقی گسترش پیدا کرد. پنتاگون با هدف قرار دادن مخاطبان محلی در آسیای مرکزی و خاورمیانه در شرایطی که ما روزانه شاهد مرگ ده ها هزار نفر در جهان بودیم، ترس از واکسن‌های چین را در بین مسلمانان گسترش دهد.
مهم ترین بخش این استراتژی تقویت این بهانه بود که چون بعضی از واکسن‌ها حاوی ژلاتین خوک هستند، تزریق واکسن‌های چینی باید از نظر قوانین اسلامی حرام اعلام شود.

رویترز متوجه شد که این برنامه نظامی زیر نظر رئیس جمهور سابق آمریکا یعنی دونالد ترامپ آغاز شد و ماه‌ها در دوران ریاست جمهوری جو بایدن هم ادامه داشت. یکی از مدیران شبکه‌های اجتماعی هم در این مدت ادعا کرد که پنتاگون در زمینه انتشار اطلاعات غلط درباره بیماری کووید فعالیت می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده، بایدن در بهار ۲۰۲۱ فرمان ممنوعیت هرگونه فعالیت تبلیغاتی علیه واکسن کرونا را امضاکرد. این فعالیت‌ها شامل تبلیغات نادرست علیه واکسن‌های تولید شده توسط سایر رقبای آمریکا هم می‌شد. با این دستور پنتاگون نیز یک بازبینی داخلی را برای بررسی این برنامه آغاز کرد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع تایید کرد که ارتش ایالات متحده درگیر تبلیغات مخفیانه برای بدنام کردن واکسن چین در کشورهای در حال توسعه بوده است، اما این مقام از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.
سخنگوی پنتاگون گفت:” ارتش ایالات متحده از پلتفرم‌های مختلفی مانند رسانه‌های اجتماعی، برای مقابله با نفوذ دشمنان خود، متحدان و شرکای خود استفاده می‌کند. چین این کمپین شایعه پراکنی را برای متهم کردن نادرست ایالات متحده به عنوان عامل انتشار کووید-۱۹” آغاز کرده است.” اما وزارت خارجه چین با ارسال یک ایمیل به رویترز گفت که مدت‌هاست که می داند دولت آمریکا از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات غلط سوء استفاده می‌کند.

سفارت فیلیپین در واشنگتن به سوالات رویترز، از جمله اینکه آیا از عملیات پنتاگون مطلع بوده است یا خیر پاسخی نداد. با این حال، سخنگوی وزارت بهداشت فیلیپین اعلام کرد : “یافته‌های رویترز باید توسط مقامات کشورهای درگیر مورد بررسی و استماع قرار بگیرد.”

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × پنج =