طراحی شهر شناور که با تغییرات آب و هوایی سازگار است!

یک استارتاپ ژاپنی یک شهر شناوری طراحی کرد که می تواند با هر تغییرات آب وهوایی خود را سازگار کند.

شهر شناور

شهر دوگن سیتی یک کلانشهر شناور است که برای اسکان 40000 نفری طراحی شده است. این کلان شهر هیچ شباهتی با شهرهایی که تا به حال دیدید، ندارد! طول این کلان شهر حدود 2.5 مایل است و می تواند تا 40 هزار نفر(ده هزار ساکن و 30 هزار گردشگر) را در خود جای دهد. ساکنین آن می توانند به بهترین خدمات بهداشتی و درمانی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا دسترسی داشته باشند.

این شهر دایره ای شکل علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر انواع بالای طبیعی دارد، به جدیدترین شیوه های درمانی، مراکز تحقیقاتی، مراکز پرورش غذا، پایگاه پرتاب سفینه های فضایی و ... مجهز می باشد. ساختمان های آن به سه دسته تقسیم بندی می شوند: ساکنین، ساختمان های اداری و مراکز تحقیقاتی. در زیر این شهر شناور یک مرکز داده ای قرار دارد که همه این تاسیسات را به هم وصل می کند. مرکز داده در واقع قلب تپنده شهر است و هدف آن تولید سالانه 7000 تن غذا و 22265000 کیلووات برق است.

اما هدف اصلی استارتاپ N-Ark از طراحی این شهر چیست؟!
این استارتاپ در وب سایت خود اعلام کرد: «سیاست، تجارت و استراتژی های فناوری باید برای ایجاد یک اقتصاد دریایی جدید و حل مشکلات موجود، ادغام شوند. Dozen City در سه لایه طراحی شده است، که هر کدام هدف خاص خود را دارند. اول، یک دهکده دریایی قابل زندگی و خودکفا وجود دارد که شرایط لازم یک زندگی را فراهم می کند و سلامتی روحی و جسمی را ارتقا می دهد. جزیره دایره ای شکل در نظر گرفته شد تا بتواند در برابر خطر سونامی ایمن باشد. در لایه دوم که زیر دریا واقع شده است مرکز داده ای را قرار دادیم تا به طور طبیعی توسط اقیانوس خنک می شود. با این کار در مصرف انرژی صرف جویی می کنیم. در آخرین لایه هم سکوهای پرتاب فضایی را مشخص کردیم. »

زندگی در شهر دوگن به این معنی است که ساکنان می توانند از حسگرها، نمونه خون و تجزیه و تحلیل ژنوم برای ارزیابی سلامت خود از راه دور استفاده کنند. علاوه بر این، آنها به جراحی رباتیک پیشرفته و تحقیقات دارویی نیز دسترسی خواهند داشت. از نظر مواد غذایی، مواد و محصولات کاربردی این شهر با استفاده از جدیدترین تکنیک‌های کشاورزی در بستر آب دریا رشد خواهند کرد. Ann-Ark در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه Dozen City دقیقاً در کجا قرار خواهد گرفت یا جدول زمانی تکمیل آن منتشر نکرد. ما به محض آگاهی از آن این مقاله را بروز رسانی می کنیم.


چاپ