کره جنوبی مدیرعامل سابق سامسونگ را متهم به جاسوسی کرد!!

کره جنوبی مدیرعامل سابق سامسونگ را متهم به جاسوسی کرد!!

آخرین بروز رسانی: 22 خرداد 1402توسط برچسب‌ها: ,

دولت کره جنوبی به اتهام جاسوسی از مدیر عامل سابق سامسونگ شکایت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ دادستان کره جنوبی روز دوشنبه مدیرعامل سابق شرکت سامسونگ الکترونیکس را متهم به انتقال اطلاعات محرمانه این شرکت برای یک شرکت تراشه سازی در چین کرد. دفتر دادستانی منطقه سوون گفت، متهم زمانی که به عنوان معاون رئیس جمهور در حال خدمت بود به طور غیرقانونی اطلاعات محرمانه سامسونگ را برای ساخت یک کارخانه تراشه سازی در شهر شیان چین بین سال های 2018 تا 2019 به دست آورده بود. تاریخ دقیق جلسه رسیدگی دادگاه، پس از صدور کیفر خواست هنوز مشخص نشده است.

طبق گفته دادستانی، متهم که از ماه گذشته در بازداشت به سر می برد به مدت 28 سال در شرکت های تراشه سازی کره جنوبی کار کرد. اما، مقامات دولتی نتوانستند او را شناسایی کنند.

دادستان ها معتقدند مدیر سابق سامسونگ ظاهراً پس از راه اندازی یک شرکت نیمه هادی، سعی کرد آن کارخانه را در فاصله 1.5 کیلومتری (1 مایلی) کارخانه تولید تراشه سامسونگ در شهر Xian بسازد. اما طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی؛ تلاش برای ساخت کارخانه جدید با استفاده از اطلاعات سامسونگ به دلیل مشکلات مالی با شکست مواجه شد.

دادستان گفت :” البته او برای ارتکاب این جرم تنها نبود. شش نفر دیگر از جمله یک کارمند شرکت بازرسی که، متهم به افشای نقشه معماری کارخانه نیمه هادی سامسونگ است نیز با او همکاری داشتند.” ضرر مالی که به شرکت سامسونگ الکترونیکس وارد شد حداقل 30 میلیارد وون (23 میلیون دلار) تخمین زده می شود.”

دادستانی گفت: “این یک جنایت بزرگ است که می تواند با متزلزل کردن پایه های صنعت داخلی تراشه در این شرایط بحرانی، ضربه سنگینی به امنیت اقتصادی ما وارد کند.” البته هنوز شرکت های Samsung Electronics و SK Hynix هیچ واکنشی نسبت به ادعاهای مقامات قضایی این کشور نشان ندادند.

این کیفرخواست در حالی مطرح می‌شود که کره جنوبی متعهد شده است که حمایت از بخش تراشه‌های خود را افزایش دهد. یون سوک یول، رئیس‌جمهور این کشور رقابت در این صنعت را به یک “جنگ تمام عیار” در میان تشدید تنش‌های چین و آمریکا توصیف کرد.

شرکت سامسونگ کره جنوبی و SK Hynix، دو سازنده برتر تراشه های حافظه در جهان هستند که میلیاردها دلار در کارخانه های تراشه سازی چین سرمایه گذاری کرده اند.

(1 دلار = 1291.7700 وون)

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

14 − 11 =