سرمایه خالص ایلان ماسک به زیر 200 میلیارد دلار سقوط کرد!

سرمایه خالص ایلان ماسک به دلیل کاهش ارزش سهام تسلا، به زیر 200 میلیارد دلار رسید.

ایلان ماسک

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، دارایی خالص ایلان ماسک روز سه شنبه به زیر 200 میلیارد دلار سقوط کرد. این سقوط به دلیل کاهش ارزش سهام شرکت سازنده خودروهای برقی دخ داده است. سرمایه گذاران تسلا می ترسند مدیر اجرایی و بزرگ ترین سهامدار این کارخانه به دلیل مسئولیت جدید در توییتر، از این شرکت کناره گیری کند.


طبق گزارش مجله فوربس، دارایی خالص ماسک 194.8 میلیارد دلار است که سهم بزرگی از آن متعلق به 15 درصد سهام او در تسلاست. ارزش سهام تسلای او هم اکنون 622 میلیارد دلار برآورد می شود.


Tesla هم اکنون نیمی از ارزش سهام خود را از دست داده است. در مجموع دارایی خالص ماسک، از زمان پیشنهاد خرید توییتر در ماه آوریل حدود 70 میلیارد دلار کاهش یافته است. بیشتر سرمایه گذاران تسلا از همان ابتدا به دلیل نگرانی هایی که در مورد فروش سهام 15 میلیارد دلاری ماسک وجود داشت، سهام خود را فروختند. او قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری ماه گذشته را با 13 میلیارد دلار وام و ضمانت 33.5 میلیارد دلاری سهام خود تکمیل کرد.

وال استریت در حال حاضر می‌ترسد که، ماسک با افزایش تولید خودروهای برقی در جهان بازار خود را از دست بدهد. جی هتفیلد در Infrastructure Capital Management می گوید: «به نظر می رسد که ایلان ماسک تمام وقت خود را در توییتر صرف می کند و احتمال دارد برای کار جدید خود به سرمایه بیشتری نیاز داشته باشد.»

ماسک از زمان خرید توییتر، توییت های کمی در تسلا منتشر کرده است. روشی که، به او کمک کرد تا مشتریان زیادی در این پلتفرم جذب کند. او در عوض از حساب توییتر خود، برای اعلام برنامه‌های آینده شرکت رسانه‌های اجتماعی توییتر استفاده کرده است.
دارایی خالص ثروتمندترین فرد جهان و مالک شرکت موشکی SpaceX، تقریباً 40 میلیارد دلار بیشتر از برنارد آرنو دومین فرد ثروتمندو مالک LVMH است. سهام تسلا در معاملات بعد از ظهر روز سه شنبه ۲ درصد کاهش یافت و به ۱۹۳.۷ دلار رسید.


چاپ