استارلاینر

پرتاب دوباره فضاپیمای استارلاینر بوئینگ به تعویق افتاد!!

پرتاب دوباره فضاپیمای استارلاینر بوئینگ به تعویق افتاد!!

آخرین بروز رسانی: 9 خرداد 1403توسط

پرتاب دوباره فضاپیمای استارلاینر بوئینگ به علت نقص فنی به زمان دیگری موکول شد!

ناسا اعلام کرد که پرتاب استارلاینر بوئینگ که قرار بود فردا 21 مه 2024 انجام شود به علت نقص فنی به تعویق افتاد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که حین عملیات آماده سازی پرتاب در سیستم رانش فضایی این کپسول مشکل فنی رخ داد. هنوز معلوم نیست حل این مشکل چقدر طول خواهد کشید و پرتاب بعدی فضاپیمای بوئینگ در چه تاریخی صورت می گیرد؟ در حال حاضر ناسا و بوئینگ مشغول بررسی این موضوع هستند.

این دومین بار در طول چند ماهه اخیر است که پرواز استارلاینر به تعویق می‌افتد. فضاپیمای بوئینگ یک کپسول فضایی با قابلیت استفاده مجدد است که این شرکت به سفارش ناسا ساخته است. این کپسول فضایی مخصوص حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و سایر سیاره های فضایی طراحی شده است.

چالش‌های فضاپیمای استارلاینر بوئینگ

لغو پرتاب استارلاینر به ضرر بوئینگ تمام خواهد شد. چرا؟ این شرکت قصد دارد سهم بیشتری از تجارت فضایی را تصاحب کند. تاخیر و مشکلاتی که در طول توسعه فضاپیما به وجود آمد در واقع باعث تشدید نگرانی ها در مورد قابلیت اطمینان کپسول فضایی جدید شد. هنوز خیلی دقیق معلوم نیست که تأخیر جدید چه پیامدهایی را با خود در برنامه‌های فضایی ناسا و بوئینگ به همراه دارد!
ناسا ابتدا قصد داشت در ۶ می ۲۰۲۴، فضاپیمای استارلینر بوئینگ را در اولین سفر سرنشین‌دار خود به فضا پرتاب کند. اما دو ساعت قبل از پرتاب، مشکلی در موشک Atlas V شرکت اتحاد پرتاب فضایی (ULA) به وجود آمد که منجر به لغو پرتاب شد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

بیست − 17 =