ناسا ماموریت VIPER در کره ماه را به تعویق افتاد

ناسا ماموریت VIPER خود در ماه را به تاخیر انداخت. طبق برنامه ریزی قبلی، وسیله نقلیه VIPER قرار بود برای جستجوی یخ و منابع معدنی دیگر به کره ماه فرستاده شود، اما این ماموریت به زمانی دیگر موکول شد. برای اطلاعات بیشتر از دلایل تصمیم جدید ناسا تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

nasa v

آژانس فضایی ایالات متحده برنامه ریزی کرده بود که VIPER مخفف Volatiles Investigating Polar Exploration Rover را در نوامبر 2023 به نزدیک ترین همسایه ما بفرستد، اما روز دوشنبه اعلام کرد که این ماموریت به نوامبر 2024 موکول شده است.


ناسا اعلام کرد که این تأخیر ضروری است زیرا می‌خواهد آزمایش‌های بیشتری را روی گریفین، فرودگری که VIPER را روی سطح ماه قرار می‌دهد، انجام دهد.
آژانس فضایی در پستی که در وب‌سایت خود منتشر کرد؛ گفت: «هدف از انجام آزمایش‌های بیشتر، کاهش خطر کلی تحویل VIPER به ماه است. به همین دلیل، Astrobotic سازنده گریفین، ارزش کل قرارداد را به 320.4 میلیون دلار افزایش داد.

شرکت Astrobiotic ، یک شرکت خصوصی آمریکایی است که در حال توسعه فناوری روباتیک فضایی برای مأموریت های ماه و سیاره است. این شرکت مستقر در پنسیلوانیا بخشی از خدمات باربری ماه تجاری (CLPS) ناسا است که، راه را برای شرکت های خصوصی مستقر در ایالات متحده جهت ارائه خدمات به عنوان بخشی از برنامه فضایی Artemis هموار می کند.
این آژانس تاکنون هفت جایزه به ارائه دهندگان CLPS برای ماموریت ماه در اوایل دهه 2020 اهدا کرده است که انتظار می رود تا سال 2028 جوایز بیشتری دریافت کند.

نمونه اولیه VIPER که در ژانویه به نمایش درآمد، دارای طراحی مشابه مریخ نوردی می باشد که قرار است به ماه فرستاده شود. به گفته آژانس فضایی، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط VIPER اطلاعات ارزشمندی را در مورد منشأ و توزیع آب در ماه ارائه می‌دهد و به دانشمندان کمک می‌کند تا بهترین راه را برای برداشت این منابع برای اکتشافات فضایی آینده انسانی پیدا کنند.


چاپ