اسپیس ایکس رکورد پرتاب سالانه خود را شکست

اسپیس ایکس رکورد پرتاب سالانه خود را شکست

اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک روز جمعه رکورد خود را در تعداد موشک های پرتاب شده در یک سال اخیر شکست و تعداد پرتاب خود را با در نظر گرفتن ماهواره های اینترنتی استارلینک، از مرز 31 ماموریت در سال گذشته بالاتر برد. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

سی و دومین پرتاب اسپیس ایکس در سال 2022 با استفاده از موشک فالکون 9 در حالی انجام می شود که، این شرکت با ساخت مجموعه ای از ماهواره های باند پهن تحت عنوان Starlink، به منظور ارائه خدمات اینترنتی به صدها هزار کاربر، رقابت می کند.
باید به تیم SpaceX بابت ثبت این رکورد پرتاب تبریک گفت! ماسک، مدیر اجرایی اسپیس ایکس، پس از این ماموریت که 46 ماهواره Starlink را در مدار پایین زمین مستقر کرد، یک توییت منتشر کرد.

این ماموریت از پایگاه پرتاب این شرکت در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ واقع در ایالت کالیفرنیا انجام شد. اسپیس ایکس تا به این لحظه نزدیک به 3000 ماهواره Starlink را با موفقیت به فضا پرتاب نموده است.

ماموریت روز جمعه اسپیس ایکس، سرعت رسیدن به هدف مهم خود، یعنی انجام 52 ماموریت مداری تا پایان سال، را افزایش می دهد و سرعت پرتاب سالانه خود را با موشک فالکون 9 با قابلیت استفاده مجدد که اسپیس ایکس ادعا می کند می‌تواند تا 15 بار پرواز کند، تقریباً دو برابر می‌کند. اکثر این ماموریت ها، برای ماموریت های Starlink در نظر گرفته شده اند.

این شرکت که توسط ماسک در سال 2002 با هدف عادی‌سازی سفرهای بین سیاره‌ای تأسیس شد، در ماه‌های اخیر تمرکز خود را از ساخت موشک‌های فالکون 9 به مدیریت ناوگانی از موشک‌هایی که قبلاً ساخته شده بودند، تغییر داده و سرمایه‌گذاری هنگفتی در بخش زیرساخت‌ها برای بازسازی تقویت‌کننده‌ها در کوتاه ترین زمان، انجام داده است.

این شرکت همان استراتژی را برای ناوگان Crew Dragons های با قابلیت استفاده مجدد، اعمال کرده است. فضاپیمای قطره ای شکل که توسط فالکون 9 پرتاب می شود و انسان ها را به مدار و ایستگاه فضایی بین المللی انتقال می دهد. بیشتر بخوانید

SpaceX ماهواره‌های Starlink را سریع‌تر از رقبای خود در مسابقه اینترنت ماهواره‌ای مانند اپراتور ماهواره‌ای OneWeb به فضا پرتاب کرده است که بخشی از آن به دلیل قابلیت استفاده مجدد فالکون 9 و راکت‌های داخلی است.

OneWeb که در حال تکمیل یک صورت فلکی اینترنتی با تعداد ماهواره های کمتر است، ماهواره های خود را بر روی موشک سایوز روسیه پرتاب کرده است. این شرکت در سال جاری پس از لغو قرارداد سایوز خود به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، قصد دارد از فالکون 9 برای پرتاب ماهواره های خود استفاده نماید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × 1 =