اسرائیل از پهباد انتحاری جدید Orbiter 2 LM رونمایی کرد!

اسرائیل از پهباد انتحاری جدید Orbiter 2 LM رونمایی کرد!

آخرین بروز رسانی: 2 تیر 1403توسط برچسب‌ها: , ,

ارتش اسرائیل به پهباد انتحاری جدید با نام Orbiter 2 LM با قدرت نابودی و برد بیشتر مچهز می شود.

اسرائیل از پهپاد انتحاری جدیدی به نام Orbiter 2 LM رونمایی کرده است که برد و قدرت تخریب بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. این پهباد به سفارش ارتش توسط سازمان هوا-فضای اسرائیل Israel Aerospace Industries (IAI) ساخته شده است. از قابلیت های مهم پهباد این است که می تواند مسافت های طولانی را به راحتی طی کند و به اهداف دشمن با دقت بسیار بالایی حمله کند.
پهباد Orbiter 2 LM از دو بخش عمده تشکیل می شود: سیستم هدایت پرواز و کلاهک جنگی. سیستم هدایت پرواز به موتور و سنسور مجهز است. قسمت کلاهک هم مسئولیت نگه داری مهمات و مواد منفجره را بعهده دارد.

زمانی که پهپاد به هدف مورد نظر می‌رسد، قسمت کلاهک جنگی از قسمت هدایت پرواز جدا می‌شود و به هدف اصابت می کند. شرکت IAI ادعا می کند که پهباد نسل بعدی در برابر انواع سیستم های پدافند هوایی مقاومت بالایی دارد و می تواند خود را به اهداف دشمن برساند. این پهپاد جدید می‌تواند برای انجام طیف وسیعی از ماموریت‌ها از جمله حمله به اهداف نقطه‌ای، نابودی تاسیسات دشمن و خنثی‌سازی بمب‌های جاده‌ای استفاده شود. اسرائیل قصد دارد با رونمایی از پهباد جدید فناوری های نظامی پیشرفته خود را در منطقه خاورمیانه به رخ بکشد.

پهباد Orbiter 2 LM برای افزایش آگاهی موقعیت نیروهای دشمن در میدان نبرد و همچنین بهبود توانایی نیروهای زمینی در انجام حملات دقیق طراحی شده است. به نظر می رسد شرکت Aeronautics قصد دارد این لانچر را با Orbiter 2 STS (مخفف Sensor-to-Shooter) ادغام کند.

Orbiter STS سیستمی است که دو قابلیت کلیدی را برای انجام عملیات جنگی ارائه می‌دهد:

1- شناسایی قبل از حمله: این سیستم لانچر مهمات دورزن را با پهپادهای شناسایی کننده‌ی مجاور جفت می‌کند. قبل از حمله، پهپادها به طور کامل میدان نبرد را زیر نظر می گیرد و اطلاعات دقیقی از موقعیت دشمن، استحکامات و سایر جزئیات مهم آن جمع‌آوری می‌کنند. این اطلاعات به طور مستقیم به لانچر مهمات دورزن ارسال می‌شود و به فرماندهان عملیات اجازه می‌دهد تا با اطمینان بیشتری اهداف را انتخاب و حملات را برنامه‌ریزی کنند.

2- ارزیابی خسارات بعد از حمله: پس از انجام حمله، پهپادها دوباره به میدان نبرد بر می گردد تا میزان خسارات وارده را ارزیابی کنند. آنها تصاویری از محل حمله را ثبت می‌کنند و داده‌های لازم را جمع‌آوری می‌کنند تا مشخص شود که آیا به حمله‌ی مجدد نیاز هست یا خیر. این اطلاعات برای بهبود تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها در عملیات‌های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به عقیده ایال اسنهایم نایب‌رئیس بازاریابی و توسعه‌ی شرکت سازنده، جنگ اخیر حماس علیه تل آویو اهمیت تحرک نیروهای رزمی را بیش از پیش آشکار کرده است. به همین علت ارتش تصمیم گرفتن استراتژی جنگی خود را استفاده پهبادها در جنگ علیه تروریسم به ادغام آنها در نیروهای زمینی تغییر دهد. جایی که سربازان احتمال دارد به پهپادهای شناسایی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر دسترسی نداشته باشند.
اسنهایم می‌گوید:” نیروهای زمینی باید بتوانند به صورت مستقل و با توجه به موقعیت حساسی که در آن قرار دارند از این فناوری استفاده کنند.”

شرکت Aeronautics حدود دو دهه در زمینه‌ی ساخت پهپادهای تاکتیکی فعالیت می کند. آنها هم همانند ارتش کشورهای دیگر جهان، در حال تطبیق با تسلیحات مدرن جنگی هستند.
اسنهایم توضیح می‌دهد: “ما یک سیستم ترکیبی ایجاد کردیم. مشتریان ما می توانند یک پهپاد شناسایی Orbiter 2 را به همراه چند لانچر مهمات دورزن Orbiter 2LM خریداری کنند. هر دو سیستم از یک پلتفرم ارتباطی، کنترل زمینی، رابط کاربری انسان و ماشین (HMI) یکسان برخوردار هستند. این سیستم تا چند ماه آینده وارد فاز عملیاتی می شود. » پهپاد Orbiter 2 با استفاده از یک سامانه پرتاب‌گر به هوا فرستاده می شود. این پهباد، وزنی حدود 28 پوند دارد و طول بال‌های آن به حدود 9 فوت می رسد. این پهپاد می‌تواند تا چندین ساعت در هوا پرواز کند.

به گفته‌ی اسنهایم، این سلاح می‌تواند هم به عنوان یک سلاح برای نابود کردن اهداف دشمن عمل کند و هم اطلاعات حیاتی را جمع‌آوری کند. ترکیب آنها به فرماندهان در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های رزمی کمک می‌کند. پهباد جدید به علت موتور برقی که دارد صدای کمی حین پرواز تولید می کند و به همین علت برای ماموریت های جاسوسی گزینه مناسبتری خواهد بود.
این پهپاد برای به حداقل رساندن خسارات جانبی و غلبه بر روش های جنگ الکترونیک نیروهای دشمن، تمامی ارتباطات خود را با مرز فرماندهی رمزگذاری می کند.

دیدگاه خود را بنویسید

یک × 4 =