پردازنده گوگل پیکسل 10وارد فاز تولید انبوه می شود!

پردازنده گوگل پیکسل 10وارد فاز تولید انبوه می شود!

آخرین بروز رسانی: 13 تیر 1403توسط برچسب‌ها: , ,

گوگل کار طراحی تراشه تنسور 5G را به پایان رساند. این تراشه ها فقط در گوشی های سری گوگل پیکسل10 مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

زمانی که گفته می شود طراحی یک تراشه نهایی شده است یعنی، کار طراحی آن به طور کامل پایان یافته و برای تولید به کارخانه سازنده تراشه ارسال شده است. گوگل هم به تازگی اعلام کرد که کار طراحی تنسور5 را به پایان رساند و برای تولید انبوه در اختیار شرکت TSMC قرار داده است. Google قصد ندارد تا زمان عرضه گوشی های سری پیکسل10 از تراشه Tensor 5G در هیچ گوشی یا تبلتی استفاده کند.

طرفداران گوشی های پیکسل اوایل فکر می کردند که گوشی های سری پیکسل 6 به پردازنده 3 نانومتری TSMC مجهز خواهند بود. اما پردازنده بهینه شده اگزینوس 2100 گوشی های Pixel 6 و Pixel 6 Pro همه را ناامید کرد. البته مشکل اصلی این گوشی ها مربوط به مودم اگزینوس بود نه پردازنده آن!

از آن به بعد گوگل تلاش کرد که از پردازنده اختصاصی خود در گوشی های پیکسل استفاده کند. نتیجه این تلاش ها، طراحی تراشه تنسور 5G بود. آنها این تراشه ها را براساس نیازهای خود شخصی سازی کردند تا قابلیت های خاصی را به سری پیکسل 10 اضافه کنند که بیشتر مربوط گوشی تاشو پیکسل 10 پرو می شود.

Google امیدوار است این تراشه جدید بتواند با تراشه های رده بالای شرکت های مشهوری نظیر کوالکام، مدیاتک، اپل و سامسونگ رقابت کند. تحلیلگران بازر گوشی های هوشمند امیدوارند این بار تراشه نسل بعدی باعث نارضایتی کاربران نشود. هرچند که سری‌های بعدی یعنی پیکسل 7 و 8 که به مودم اگزینوس 5300 مجهز بودند عملکرد بهتری داشتند اما، باز هم خیلی بی عیب و نقص نیستند. اما سئوالی که شاید ذهن ما را به خود درگیر کرده باشد این است که، اگر قرار است این تراشه ها فقط در پیکسل 10 استفاده شود پس چرا طراحی آن الان به اتمام رسیده است؟! دلیل اصلی گوگل برای این کار، فراهم کردن فرصت کافی برای تست و رفع مشکلات احتمالی تراشه است. آنها در واقع می خواهند با انجام این کار، تجربه کاربری گوشی های گوگل پیکسل10 را بهبود ببخشند.

گوگل پیکسل 9 امسال مجهز به پردازنده تنسور4 خواهد بود. مسئولیت تولید این تراشه ها بعهده کارخانه تراشه سازی سامسونگ (Samsung Foundry) است. این تراشه ها 8 هسته ای تحت فرآیند 4 نانومتری ساخته می شوند. سامسونگ در پیکربندی تراشه نسل چهارم تنسور از یک هسته Cortex-X4 با فرکانس کاری تا 3.1 گیگاهرتز ، سه هسته میانی Cortex-A720 با فرکانس کاری تا 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف کم‌مصرف Cortex-A520 با فرکانس کاری تا 1.95 گیگاهرتز استفاده کرده است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

5 × دو =