مهم ترین ویژگی گوشی سونی Xperia 1 VII:عکاسی در نور کم!

رندرهای جدیدی از گوشی پرچم دار نسل بعدی سونی تحت عنوان Xperia 1 VII فاش شد.

گوشی سونی 2025

براساس رندرهای جدیدی که از یک افشاگر در رسانه اجتماعی ویبو منتشر شد، نسل بعدی گوشی پرچم دار سونی در زمینه قابلیت های عکاسی بهبود چشم گیری خواهد داشت. مشخصات فنی گوشی Xperia 1 VII نشان دهنده این است که دستگاه جدید می تواند در محیط های کم نور عکس های با کیفیت و نویز کم را به ثبت برساند.

طبق ادعای این افشاگر؛ به احتمال زیاد دوربین‌های گوشی Xperia 1 VII سونی قرار است حسگرهای بزرگ‌تری داشته باشند. به عنوان نمونه: حسگر دوربین تله‌فوتو از 1.35 اینچ در مدل VI به 1/2.3 اینچ در مدل VII افزایش پیدا خواهد کرد. دوربین فوق‌عریض پرچم دار سال 2025 هم از یک حسگر 1/2.3 اینچی استفاده می‌کند که نسبت به مدل 2024 اندازه بزرگتری دارد. حسگر بزرگ‌تر می تواند نور و اطلاعات بیشتری در محیط کم نور از لنز دوربین دریافت کند . بنابراین،عکس‌های باکیفیت بالاتر و نویز کمتر را به کاربر نمایش می دهد. نکته جالب اینجاست که، سنسور دوربین اصلی دستگاه همان سنسور 1.35 اینچی خواهد بود که سونی در مدل قبلی یعنی Xperia 1 VI استفاده کرد. بنابراین، در مجموع تنها تفاوت آنها با نسل قبلی سنسورهای دوربین تله فوتو و فوق عریض خواهد بود. سنسور تله‌فوتو بزرگتر به بهبود قابلیت زوم اپتیکال و کیفیت عکس در نور کم کمک می کند.

علاوه بر همه این موارد، براساس ادعای این افشاگر گوشی Xperia 1 VII به یک لنز تله‌فوتو با فاصله کانونی 70 تا 200 میلی‌متر مجهز خواهد بود که دامنه زوم اپتیکال گسترده‌تری را نسبت به Xperia 1 VI ارائه می‌دهد. طبق شایعه های قبلی، سونی به احتمال زیاد قصد دارد تا اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 سری جدید گوشی های پرچم دار خود را روانه بازار کند.
این افشاگر همچین مدعی شد که امکان عرضه گوشی سونی اکسپریا 5 VI در سال جاری وجود ندارد. به نظر می رسد که سونی تولید این سری را به طور کلی متوقف کند. اگر این خبر صحت داشته باشد، گوشی پرچم دار اکسپریا VI 1 تنها گوشی رده بالای سازنده ژاپنی در سال 2024 خواهد بود.


چاپ