گوشی تاشو هواوی

هواوی پرفروش ترین برند گوشی تاشو جهان در سه ماهه اول2024شد!

هواوی پرفروش ترین برند گوشی تاشو جهان در سه ماهه اول2024شد!

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

شرکت هواوی با سبقت از سامسونگ، به صدر فهرست پرفروش ترین برندهای گوشی‌های تاشو در جهان تبدیل شد.

طبق گزارش‌های جدید، هواوی موفق شد برای اولین بار در تاریخ، از شرکت سامسونگ پیشی بگیرد و به برند برتر گوشی‌های تاشو در جهان تبدیل شود. این اتفاق در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رخ داده است و رشد بی سابقه هواوی در این بازار نوظهور را به خوبی نشان می دهد .سئوال اینجاست: هواوی چگونه توانست با وجود تحریم های آمریکا به چنین جایگاهی دست پیدا کند؟ موفقیت Huawei به چند عامل مهم وابسته بود:

• رشد 257 درصدی: هواوی نسبت به سال گذشته، رشدی 257 درصدی را در زمینه‌ی فروش گوشی‌های تاشو تجربه کرده است. این رشد بی سابقه، نشان‌دهنده‌ی استقبال گسترده‌ی کاربران از گوشی‌های تاشو سازنده چینی است. سهم بازار شرکت کره‌ای از ۵۸ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۳، به تنها ۲۳ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۴ سقوط کرده است. این در حالی است که کل بازار جهانی گوشی‌های تاشو در این مدت، شاهد رشدی ۴۹ درصدی بوده است.

• تمرکز بر گوشی‌های تاشو عمودی: سامسونگ تمرکز اصلی خود را روی ساخت گوشی‌های تاشو با فرمت کتابی گذاشته است اما، هواوی بیشتر بر روی ساخت گوشی‌های تاشو عمودی مانند مدل Mate X تمرکز کرد. این روش، به هواوی کمک کرده تا سهم بیشتری از بازار را به چنگ خود در آورد.

• قیمت مناسب: گوشی‌های تاشو هواوی به طور کلی قیمت مناسب‌تری نسبت به گوشی‌های تاشو سامسونگ دارند . این عامل، می‌تواند یکی از دلایل اصلی استقبال کاربران از گوشی‌های تاشو هواوی باشد.

• پشتیبانی از اینترنت 5G: یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت هواوی در بازار گوشی‌های تاشو، تمرکز این شرکت بر ارائه مدل های جدید با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G است. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از گوشی‌های تاشو فروخته شده هواوی، از قابلیت ۵G پشتیبانی می‌کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته صفر درصد بود.

البته شرکت چینی هنوز تا رسیدن به جایگاه قبلی خود در صنعت گوشی های هوشمند باید با چالش های زیادی دست و پنجه نرم کند. یکی از این موارد همان طور که در قسمت بالا اشاره شد، تحریم های آمریکاست. این سازنده هنوز تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده قرار دارد. تحریم‌های می تواند علاوه براین که مانع از دسترسی این شرکت به برخی از فناوری‌های کلیدی شود؛ بازارهای این شرکت را هم با محدودیت مواجه کند. مشکل بعدی، وجود رقبای قدرتمندی مانند شیائومی و اوپو در بازار است. با ورود این برندها به بازار گوشی‌های تاشو، رقابت در این بخش بیشتر خواهد شد. هواوی برای حفظ جایگاه خود در این بازار، باید به نوآوری و ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب ادامه دهد.

طبق آمار شرکتCounterpoint، پرفروش ترین گوشی های تاشو Huawei در بازار مدل های Mate X5(فرم کتابی) و Pocket2(فرم صدفی)است. با وجود عرضه گوشی‌های تاشو در بازارهایی مانند خاورمیانه، بیشترین حجم فروش هواوی در بازارهای داخلی چین است. از طرف دیگر، سامسونگ در نوآوری خط تولید گوشی‌های تاشو خود کند خیلی کند عمل کرد. این اتفاق به نفع هواوی در بازار تمام شد.

پرفروش ترین برندهای گوشی‌های تاشو جهان: رشد موتورولا و آنر

هواوی و سامسونگ در صدر این لیست قرار دارند اما، برندهای دیگری هم در بازار گوشی‌های تاشو وجود دارند که روند صعودی داشته اند.
موتورولا: موتورولا در این بخش عملکرد فوق العاده ای داشت . این شرکت با رشد بیش از ۱۴۷۳ درصدی نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۳، با در اختیار داشتن ۱۱ درصد سهم بازار به چهارمین برند بزرگ گوشی‌های تاشو تبدیل شده است. طبق گزارش جدید، مدل Razr 40 یا همان Razr2023 به محبوب‌ترین گوشی تاشو در آمریکای شمالی تبدیل شده است.
آنر: آنر با در اختیار داشتن سهم بازار حدود 12 درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت. مدل Honor Magic V2، به پرفروش‌ترین گوشی تاشو اروپای غربی در سه ماهه اول ۲۰۲۴ تبدیل شده است.

در سه ماهه اول ۲۰۲۴، برای اولین بار از سال ۲۰۲۱، سهم گوشی‌های تاشو با فرمت کتابی ۵۵ درصد از کل از گوشی‌های تاشو صدفی پیشی گرفت. سامسونگ در حال حاضر خود را برای عرضه گوشی‌های تاشوی Galaxy Z Fold 6 و Flip 6 آماده می کند. باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت می‌تواند با ارائه مدل‌های جدید، جایگاه از دست رفته خود را پس بگیرد یا خیر؟!

دیدگاه خود را بنویسید

3 × چهار =