صدور مجوز ترازوی هوشمند Withings توسط FDA

سازمان غذا و داروی ایالات متحده FDA تاییدیه ترازوی هوشمند Withings را به تازگی صادر کرد.

ترازو هوشمند

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از انگجت؛ ترازوی هوشمند Withings می تواند از طریق اسکن پاها علائم مهمی مانند وزن، چربی بدن، توده عضلانی، چربی احشایی، نوار قلب، سرعت موج پالس، سن عروق و سلامت اعصاب را اندازه گیری کنند. این ترازو در اوایل سال 2022 معرفی شد و قرار است تا اواخر سپتامبر سال جاری وارد بازار شود. ایستگاه سلامتی Withings Body Scan Connected Health Station در نهایت موفق شد از سازمان FDA مجوز لازم را دریافت کند و تا پاییز امسال راه اندازی شود. دنیل کوپر یکی از کسانی بود که توانست از نزدیک این تراوز را امتحان کند. کوپر بعد از تست معتقد بود این یک ترازوی هوشمند لوکس است اما پرداخت 400 دلار برای چنین دستگاهی واقعا خیلی ضروری نیست.

فناوری Body Scan در رویداد CES 2023 برای اولین بار معرفی شد. شرکت Withings یکی از سازندگان مطرح جهانی در زیمنه گجت های سلامتی است. این شرکت توانست فناوری جدید را در ترازوهای خود ادغام کند. سازنده ابتدا قیمت نهایی آن را 300 دلار اعلام کرد. اما، به علت طولانی شدن زمان صدور مجوز توسط FDA ، بحران تراشه ها و رکود اقتصادی جهانی Withings مجبور شد قیمت دستگاه را افزایش دهد و به 400 دلار برساند.

ترازوی هوشمند 1

ترازوی جدید اولین دستگاهی است که می تواند ریتم غیر طبیعی ضربان قلب را از طریق نوار قلب 6 لید تشخیص دهد. البته علاوه براین کار، قادر است ترکیب بدن، فعالیت دستگاه عصبی و سن عروق را اندازه گیری و بررسی کند. ترازو با استفاده از پاسخ گالوانيك پوست (GSR) ، میزان تعریق پاها یا آسیب های عصبی را کنترل کند. GSR، به تغییر میزان هدایت الکتریکی پوست به خاطر ترشح عرق پوست گفته می شود. ترازو کل این فرآیند را خیلی ساده و در مدت زمان بسیار کمی انجام می دهد.

نحوه استفاده: کاربر کافی است روی ترازو قرار بگیرد و دست های خود را به موازات لگن نگه دارد. دستگاه در 90 ثانیه طیف وسیعی از علائم مانند وزن، نوار قلب، توده عضلانی، چربی احشایی، سرعت موج پالس، وضعیت اعصاب و عروق را اسکن می کند. سپس اطلاعات خود را به شکل بزرگ، پر رنگ و خوانا به همراه آب و هوای منطقه ای که در آن قرار دارید روی نمایشگر نمایش می دهد.

ترازوی هوشمند 2

طراحی: دستگاه از یک صفحه شیشه ای با یک دسته تاشو ساخته شده است. بدنه داخلی آن مجهز به چهار سنسور اندازه گیری وزن، 14 الکترود ITP و 4 الکترود از جنس فولاد ضد زنگ می باشد. طبق ادعای شرکت سازنده، باتری های آن با یک بار شارژ تا 12 ماه دوام می آورند. یک صفحه نمایش 3.2 اینچی روی ترازو برای نمایش اطلاعات قرار داده شده است. وزن ترازو حدود 0.1 پوند تخمین زده می شود. ترازوی هوشمند حال حاضر حتی می تواند میزان متابولیک پایه(BMR) را اندازه گیری کند. متابولیک پایه یعنی میزان کالری که بدن برای فعالیت های روزانه نیاز دارد.


چاپ