جدیدترین نسل ردیاب سامسونگ SmartTag2 به زودی عرضه می شود

به نظر می رسد نسل دوم ردیاب سامسونگ SmartTag2 با دریافت گواهی بلوتوث SIG یک گام به زمان عرضه نزدیکتر شده است.

Smart tag2

طبق گزارش فون ارنا؛ تصاویری که توسط کاربر توییتر stufflistings @ منتشر شده است نشان می دهد نسل دوم ردیاب SAMSUNG به تازگی موفق شد گواهینامه بلوتوث را دریافت کند. طبق اسناد منتشر شده Galaxy SmartTag2 از بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند. اما، مدل قبلی از بلوتوث 5.1 استفاده می کرد. فرقی که بین این دو پروتکل وجود دارد در این است که نسخه دوم انرژی کمتر، عملکرد بهتر و امنیت بیشتری را به کاربران ارائه می دهد.

سئوالی که ذهن ما درگیر می کند این است که، آیا سامسونگ با نسل اول SmartTag مانند Ultra Wideband (UWB) رفتار می کند؟ گجت جدید از طریق بلوتوث به کاربران کمک می کند تا اشیای گم شده خود را پیدا کنند. دستگاه SmartTag+ ویژگی UWB را به ردیاب اضافه می کند. دستگاه ردیاب در این حالت با کمک دوربین گوشی هوشمند به دنبال اشیای گمشده می گردد.

smart tag2

هنوز معلوم نیست که سامسونگ قصد دارد پشتیبانی از هر دو پروتکل بلوتوث و UWB را در SmartTag2 ارائه دهد یا اینکه دستگاه ردیاب بلوتوثی با قابلیت پشتیبانی از UWB را به صورت جداگانه تحت عنوان SmartTag 2 Plus عرضه کند. دستگاه ردیاب اپل به نام Apple AirTag از اتصال همزمان بلوتوث و UWB استفاده می کند. تراشه UWB اولین بار در سری آیفون 11 معرفی شده بود.

سامسونگ در سال گذشته اعلام کرده بود که ردیاب جدید را در فصل بهار سال 2023 عرضه می کند. بنابراین، پیش بینی می کنیم شرکت کره ای در رویداد آنپکد 27 جولای در کنار معرفی گوشی های تاشو Z Fold5، Galaxy Z Flip5، Galaxy Watch6، Galaxy6 Classic، Galaxy Tab S9، Galaxy Tab S9 Plus و Ultra 9Galaxy Tab S از ردیاب SmartTag2 نیز رونمایی کند.

شرکت سازنده مدل پایه قبلی اسمارت تگ را با قیمت 29.99 دلار در دو رنگ تیره و روشن و مدل SmartTag+ را با قیمت 39.99 دلار در رنگبندی مشکی و آبی عرضه کرد.


چاپ