عرضه هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ گلکسی XR تا اواخر سال 2023

سامسونگ احتمالا تا اواخر سال 2023 یا اوایل سال بعد قصد دارد از هدست واقعیت ترکیبی گلکسی XR رونمایی کند.

هدست ترکیبی سامسونگ

طبق گزارش tomsguide؛ زمان زیادی از رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو نگذشته است که سامسونگ بلافاصله دست به کار شد. غول کره جنوبی در یک رویداد رسمی که با همکاری گوگل و کوالکام برگزار شده بود، اخبار جدیدی از هدست XR منتشر کرد. در حال حاضر شرکت سازنده مشغول برنامه ریزی برای عرضه محصول جدید تا اواخر امسال می باشد. شرکت های گوگل و کوالکام هم در ساخت هدست واقعیت ترکیبی با این شرکت همکاری می کنند. گلکسی کلوب معتقد است هدست ترکیبی در کنار گوشی های تاشو گلکسی زد فلیپ5 و گلکسی زد فولد5 رویداد آنپکد بعدی رونمایی خواهد شد. نسل جدید گوشی تاشو SAMSUNG قرار است در ماه آگوست یا سپتامبر وارد بازار شوند. به نظر می رسد نمایشگر این هدست ترکیبی به خاطر رقابت با هدست ترکیبی اپل ویژن پرو، با تغییراتی همراه خواهد بود. سامسونگ به خاطر جاه طلبی هایی که دارد همیشه می خواهد، یک قدم از اپل جلوتر باشد.

هدست ترکیبی سامسونگ گوگل کوالکام

تا قبل از این تصور می شد سامسونگ در حال توسعه یک نوع نمایشگر با تراکم پیکسل PPI 2000 برای هدست های XR است. اما، ظاهرا شرکت بعد از رویداد هدست اپل ویژن پرو از انجام آن منصرف شده است. اپل در رویداد 2023 اعلام کرد هر کدام از نمایشگرهای دوقلوی هدست واقعیت AR/VR از 23 میلیون پیکسل پشتیبانی می کند. طبق اطلاعات منابع زنجیره تامین نمایشگر(OreXda)، تراکم پیکسلی این نمایشگرها باید چیزی حدود PPI 3400 باشد. بنابراین، احتمالا نمایشگرهای جدید سامسونگ باید حداقل از تراکم پیکسلی 3000PPI پشتیبانی کنند.

OreXda معتقد است که تولید نمایشگرهای جدید از نوامبر امسال آغاز خواهد شد. تجهیز هدست با نمایشگر جدید، کار خیلی بزرگی است. اگر این خبر صحت داشته باشد، عرضه احتمالی آن کمی با تاخیر انجام می شود. Revegnusنیز یکی دیگر از افشاگران معروف در توییتر این خبر را تایید کرد و گفت:"با توجه به شروع تولید در اواخر سال، هیچ راهی وجود ندارد که سامسونگ بتواند گلکسی XR را تا قبل از پایان سال 2023 عرضه کند." البته، اپل هم در زمان رونمایی از اپل ویژن پرو گفته بود که عرضه این هدست های ترکیبی تا سال 2024 غیر ممکن است.

در این رویداد، مدیران هر سه شرکت در مورد ساخت پلتفرمی صحبت کردند که می تواند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی را با هم پشتیبانی کند. به این معنی که هدست های VR تنها یکی از ابزار پوشیدنی است که توسط این شرکت ساخته می شود.

اگر سامسونگ بتواند هدست مقرون به صرفه‌ای ارائه دهد که در عین قدرتمند بودن عملکرد خوبی هم در بخش واقعیت مجازی VR ، واقعیت افزوده AR و واقعیت ترکیبی ارائه دهد، می‌تواند فروش بیشتری نسبت به هدست های گران قیمت اپل داشته باشد.

اپل ویژن پرو با قیمت 3499 دلار از گران ترین هدست های موجود در بازار به حساب می آید. اما هدست هایMeta Quest2 یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی از لحاظ قدرت، وزن سبک و قیمت مقرون به صرفه، در بازار است. قیمت هدست های متا یک سوم قیمت هدست های Apple Vision Pro می باشد.


چاپ