فعال سازی قابلیت اندازه گیری SpO2 در پیکسل واچ !

گوگل بلاخره قابلیت اندازه گیری اکسیژن سطح خون(SpO2) را در پیکسل واچ فعال کرد.

پیکسل واچ

طبق گزارش دیجیتال ترندز؛ ساعت های هوشمند گوگل که از سال گذشته وارد بازار شدند به سنسور SPO2 مجهز بودند، اما این قابلیت تا این لحظه فعال نبود. احتمالا این تاخیر به علت دریافت مجوز FDA رخ داده است. بهر حال شرکت سازنده تصمیم دارد این قابلیت را برای کاربران گوگل پیکسل واچ فعال کند.
اولین بار وب سایت Reddit متوجه فعال سازی این ویژگی شد. عدم پشتیبانی از سنسور اندازه گیری اکسیژن خون در میزان استقبال کاربران از آن تاثیر منفی داشت. سئوالی که همیشه در ذهن کاربران مطرح شد این بود که، اگر گوگل قصد ارائه این ویژگی را نداشت پس چرا از این سنسور استفاده کرد؟! در هر صورت، به نظر می رسد که این مشکل به زودی برطرف می شود.

پیکسل واچ اندازه گیری اکسیژن خون
Pixel Watch از همان ابتدای زمان عرضه می توانست میزان اکسیژن خون را حدس بزند اما، عددی که نشان می داد دقیق نبود. Google هنوز به صورت رسمی در مورد ویژگی جدید چیزی اعلام نکرد ولی، برخی از کاربران توانستند آن را در اپلیکیشن Fitbit Today مشاهده کنند. این اپلیکیشن فهرستی از ویژگی های سلامتی که پیکسل واچ از طریق مچ دست افراد می تواند اندازه گیری کند، در یک لیست نمایش می دهد. در حال حاضر ویژگی "اکسیژن اشباع" به این لیست اضافه شده است.

اما در مورد زمان عرضه عمومی آن نمی توان اظهاری نظری کرد. این شرکت معمولا نسخه های بروز رسانی خود را در ماه ژوئن ارائه می دهد که در لیست امسال اشاره ای به SPO2 نشده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد ویژگی جدید تا هفته های آینده در دسترس عموم قرار بگیرد. کار گوگل قابل پیش بینی نیست!


چاپ