تلاش اپل برای عرضه هدست های واقعیت ترکیبی تا سال 2023

تیم کوک و جف ویلیامز مدیرعامل اپل در تلاش هستند، هدست های واقعیت ترکیبی Reality Proرا تا سال 2023 روانه بازار کنند.

هدست واقعیت ترکیبی

براساس گزارش فون اریا؛ تیم کوک رئیس شرکت اپل و جف ویلیامز مدیر عامل این شرکت قصد دارند از هدست های واقعیت ترکیبی Reality Pro در سال جاری رونمایی کنند. اما تیم مهندسی اپل با این تصمیم مخالف است! تیم طراحی قصد داشت رونمایی از این هدست ها را تا عرضه عینک های واقعیت افزوده Apple Glasses در سال 2025 یا 2026به تاخیر بیاندازد.

تیم فنی شرکت از مدیران شرکت خواست عینک های اسکی که قابلیت های محدودتری را دارند به جای محصولات فوق عرضه کند. عینک اسکی اپل به کاربران اجازه می دهد با کمک آواتارهای مجازی تماس های تصویری برقرار کنند. این امکانات در مدل های هدست های Reality Pro بیشتر می شود به طوری که کاربران می توانند ویدئوهای سه بعدی تماشا کنند و به صورت تعاملی با دیگران تمرینات ورزشی انجام دهند. تیم سازنده Reality Pro به خبرگزاری فایننشال تایمز گفتند که مدیران شرکت به آن ها فشار زیادی وارد می کنند تا هدست های واقعیت ترکیبی را زودتر آماده عرضه کنند.


تیم سازنده هفت سال است که در حال ساخت این هدست هستند و به نظر می رسد پیچیده ترین محصولی خواهد بود که اپل تا به حال ساخته است. پیش بینی می شود این محصول با حدود قیمت 3000 دلار وارد بازار شود. هدست ترکیبی مجهز به 12 دوربین و نمایشگر میکرو LED 4K در هر عدسی است. دکمه Digital Crown ساعت هوشمند اپل واچ در این جا هم وجود دارد و می تواند کاربر را از محیط VR به محیط AR واقعیت افزوده ببرد.

احتمال دارد هدست Reality Pro از تراشه 5 نانومتری اپل M2 با 20 میلیارد ترانزیستور استفاده کند. اپل می خواهد Reality Pro را در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC در ژوئن 2023 معرفی کند. طبق گزارش های منتشر شده، غول فناوری در حال طراحی یک کمپین تبلیغاتی برای این هدست هاست. علاوه بر این، اپل در حال ساخت یک هدست ارزان‌تر نسل دوم به نام Reality One می باشد. قیمت این هدست حدود 799 تا 1599 دلار خواهد بود و تمامی قابلیت های هدست حرفه ای Reality Pro را نخواهد داشت.


چاپ