باگ ساعت گوگل پیکسل واچ دردسر ساز شد!

وقوع یک باگ در ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ (Pixel Watch) باعث تاخیر ورود کارمندان به محل کارشان شد.

پیکسل واچ
اگر باید در ساعت مشخصی بیدار شوید و به سرکار بروید؛ بهترین راه فعال کردن زنگ هشدار ساعت هوشمندتان است. اما اگر این زنگ هشدار دیرتر به صدا در بیاید می تواند باعث مشکلاتی شود. همان اتفاقی که برای گوگل پیکسل واچ رخ داد.

براساس گزارش فون اریا و به نقل از وب سایت Reddit کاربری به نام "91114" گزارش داد:"من برای کار مهمی ساعت پیکسل واچ را زنگ کوک کردم تا ساعت 7 بعدازظهر بیدار شوم اما زنگ ساعت من در ساعت 7:01 دقیقه خاموش شد. البته این اتفاق برای من از روز دوشنبه شروع شد و باعث شد من دیرتر به محل کار برسم."

یکی دیگر از کاربران به نام "blaqice" در این باره گفت:"این مشکل برای من 4 تا 5 بار اتفاق افتاد. وقتی زنگ ساعت را برای یک ساعت مشخص تنظیم کردم، آلارم هشدار چند دقیقه بعد به صدا درآمد. اما فقط یک بار 4 دقیقه زودتر از زمان تعیین شده خاموش شد. از ماه دسامبر که این ساعت را خریدم بدون هیچ مشکلی کار می کرد اما، همه این اتفاقات بعد از بروز رسانی این ماه رخ داد. بنابراین فکر میکنم یک باگ نرم افزاری در نسخه بروز رسانی وجود دارد."

گوگل پیکسل واچ

گوگل می تواند این مشکل را با یک بروز رسانی نرم افزاری دیگر اصلاح کند و از تکرار این اتفاقات جلوگیری کند. کارشناسان معتقدند این مشکل مربوط به قسمت "خواب عمیق" ساعت می شود. علت آن هم، به صدا در آمدن آلارم دیرتر از ساعت معین است. اصلاح خواب عمیق ساعت مانند، بیدار کردن انسان از خواب عمیق در عمل کار ساده ای نیست. اما امیدواریم که نسخه بروزرسانی بتواند این باگ را برطرف کند. در غیر اینصورت، کاربران مجبور می شوند زمان زنگ ساعت را دو بار تنظیم کنند. این تاخیر می تواند باعث کسر از حقوق شما هم بشود.

یکی از کاربران دیگر Reddit به نام zrobbs هم گزارش مشابهی از این باگ منتشر کرد:"از اکتبر که این ساعت را خریداری کردم چندین بار برای من اتفاق افتاد که ساعت را زنگ کوک کردم ولی ساعت زودتر از آن زمان به صدا درآمد و سپس خاموش شد. اوایل فکر می کردم من زمانی که بیدار شدم ساعت را غیرفعال کردم و دوباره خوابیدم. اما بعد از چند بار تکرار متوجه شدم این اتفاق تصادفی نیست."

او در ادامه گفت: "بیش از 3 تا 4 بار این اتفاق برای من رخ نداد اما، باعث تردید من در استفاده از زنگ هشدار شد. به همین دلیل من یک نسخه پشتیبان روی تلفن خود می گیرم. غیر از آن چند بار، دیگر این اتفاق تکرار نشد. "

یکی از ویژگی‌های موجود در پوشیدنی‌های Fitbit که گوگل می‌تواند برای ساعت پیکسل از آن استفاده کند Smart Wake است. طبق ادعای شرکت سازنده، زمانی که Smart Wake فعال می شود بهترین زمان برای بیدار کردن شما را از 30 دقیقه قبل از زمان هشدار که تنظیم کرده اید، پیدا می کند. علاوه بر این، از بیدار کردن شما در زمان خواب عمیق جلوگیری می کند پس می توانید با احساس بهتری از خواب بیدار شوید. البته قابلیت جدید نمی تواند این باگ را برطرف کند. برای حل این مشکل، ما همچنان باید منتظر انتشار نسخه بروز رسانی گوگل بمانیم.


چاپ