HTC از هدست واقعیت ترکیبی AR/VR به زودی رونمایی می کند

شرکت HTC قرار است از هدست جدید و سبک واقعیت ترکیبی ( AR/VR) در نمایشگاه CES سال 2023 رونمایی کند.

هدست واقعیت ترکیبی HTC

طبق گزارش gsmarena، شرکت HTC's Vive سازنده هدست‌های واقعیت مجازی در رنج قیمت‌های مختلف است مانند هدست های ممتاز Vive Pro2  ، هدست میان رده Vive Cosmos Elite و هدست اخیر با نام Vive Flow. هیچ کدام از این هدست‌ها به قابلیت واقعیت افزوده یا همان AR مجهز نیست. اما، این شرکت می خواهد هدستی بسازد که بتواند با هدست جدید متا Meta’s Quest Pro رقابت کند.

این هدست که نامش هنوز مشخص نشده است مجهز به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می باشد. این هدست در نمایشگاه CES سال 2023 و درتاریخ 5 ژانویه (15 دی 1401) رونمایی خواهد شد. Shen Ye، مدیر محصولات HTC اطلاعات بیشتری از جزئیات سخت افزاری این هدست فاش کرده است.

او گفت: "دوربین های جلو و کناری از کنترلر (با شش درجه آزادی) پشتیبانی می کند و علاوه بر آن، به قابلیت ردیابی دست هم مجهز است. دوربین‌ها خطوط رنگی که نشان دهنده قابلیت AR می باشد را می تواند نمایش دهد. باتری این هدست نیز می تواند تا 2 ساعت شارژ را نگه دارد. هدف اصلی ما در طراحی آن، ساخت یک هدست کوچک و سبک بود." Ye می گوید که " این هدست برای بازی، سرگرمی، ورزش و حتی ابزارهای سازمانی می تواند کاربرد داشته باشد."

این هدست قابل رقابت با هدست پرچم دار Quest Pro 1500 دلاری است. اچ.تی.سی ادعا می کند که هدست آن حتی بهتر از Meta عمل می کند. محصول جدید به دلیل محدوده دینامیکی بالاتر دوربین ها، به کاربران اجازه می دهد متن را از روی لپ تاپ یا تلفن بخوانند.

هنوز معلوم نیست که برای ردیابی چشم در این هدست از دوربین های داخلی استفاده شده است یا خیر! اما موضوعی که اهمیت بیشتری دارد این است که این دوربین ها داخلی خواهد بود یا به عنوان یک افزودنی در دسترس قرار خواهد گرفت. HTC علاوه بر این در ساخت هدست های جدید به موضوع حفظ حریم خصوصی افراد توجه بیشتری کرده است بنابراین، این ویژگی می تواند باعث برتری آن نسبت به مدل Meta شود.


چاپ