فروش گوشی های آیفون در سه ماهه سوم 2023 افزایش یافت!

گزارش فروش سه ماهه سوم بهترین برندهای گوشی های هوشمند در سال 2023 منتشر شد.

آیفون 15 پرو آیفون 15 پرومکس

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ میزان درآمد اپل از فروش گوشی های آیفون در سه ماهه سوم امسال با روند افزایشی همراه بوده است. با وجود آن که میزان فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023 نسبت به مدت مشابه حدود 1 درصد کاهش داشت اما، این آمار در مقایسه با سه ماهه دوم سال جاری امیدوار کننده است. در رده بندی جدید، سامسونگ با فروش گوشی های تاشو گلکسی Z Fold5 و گلکسی Z Flip 5 همچنان در جایگاه اول قرار دارد. اما، با این حال سهم شرکت کره ای از بازار جهانی گوشی های هوشمند از 22 درصد سال گذشته به 20 درصد در سال کاهش یافت.

سهم شرکت اپل نیز در بازار جهانی گوشی های تلفن همراه از 18 درصد سه ماهه سوم سال گذشته به 17 درصد در سه ماهه سوم سال جاری رسید. اما، در کل توانست یک درصد به میزان فروش سامسونگ نزدیکتر شود. سه ماهه سوم امسال برای اپل آغاز یک فصل بزرگی را نشان می دهد. جایگاه سوم در این رده بندی به شرکت چینی شیائومی تعلق دارد. Xiaomi در سه ماهه سوم سال 2022 حدود 14 درصد از فروش بازار جهانی گوشی های تلفن همراه را به خود اختصاص داده بود.

گزارش سه ماهه سوم 2023

شرکت چینی Oppo با در اختیار داشتن 9 درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند در جایگاه چهارم قرار گرفت. یکی از دلایل اصلی تنزل رتبه اوپو در این رده بندی، کاهش یک درصدی فروش این شرکت در مقایسه با سال گذشته بود. تنها برندی که از بین پنج برند برتر گوشی های هوشمند فروش قابل توجهی را در سه ماهه سوم سال جاری رقم زد، TRANSION بود. سهم فروش این برند از 6 درصد سال گذشته با افزایش 50 درصدی به 9 درصد در سال جاری رسید.

در این رده بندی اگرچه هواوی نتوانست بین پنج برند پرفروش جهان قرار بگیرد اما، به لطف عرضه گوشی میت60 پرو با پردازنده Kirin 9000S 5G توانست درآمد خوبی از فروش گوشی جدید خود در بازارهای داخلی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

آمبر لیو، تحلیلگر موسسه مالی Canalys می گوید: "اپل و هواوی با عرضه گوشی های جدید در سه ماهه سوم امسال جهش بزرگی نسبت به دیگر رقبا داشتند. در این میان، میت 60 پرو با پردازنده پرحاشیه Kirin توانست توجه خریداران زیادی را در چین به خود جلب کند. آمار تقاضای گوشی های جدید هواوی تا حدی افزایش یافت که اپراتورهای چینی مجبور شدند برای تامین نیاز بازار مقداری از گوشی های میت 60 پرو را ذخیره کنند.

لیو در ادامه گفت:"همزمان با این جریان، اپل از سری جدید آیفون 15 رونمایی کرد. امکانات زیادی که اپل در سری جدید آیفون ارائه داد توانست میزان فروش این شرکت را تغییر دهد. اما سامسونگ بر خلاف شیائومی و TRANSSION ترجیح داد به جای سود آوری، روی عرضه محصولات رقابتی در بازارهای جدید تمرکز کند. البته اگر شیائومی و TRANSSION بتوانند میزان فروش خود را در کوتاه مدت حفظ کنند، در بلند مدت به موفقیت های بیشتری دست پیدا خواهند کرد. "


چاپ