نتایج تست سقوط آیفون 15 پرومکس و سامسونگ گلکسی اس23 اولترا

کدامیک از گوشی های آیفون15 پرومکس و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا بدنه محکم تری دارند؟! پاسخ این سئوال را تست سقوط به خوبی مشخص می کند.

تست سقوط آیفون 15 پرومکس گلکسی اس 23 اولترا

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ یک یوتیوب بر معروف به نام زاک نلسون ویدئوی جدیدی از یک تست سقوط منتشر کرد. او سعی داشت بفهمد کدام یک از گوشی های آیفون15 پرومکس و گلکسی اس 23 اولترا بدنه محکم تری دارند. البته شما نباید بلاهایی که زاک سر بهترین گوشی های سال 2023 در آورده است، سر گوشی 1200 دلاری خود در بیاورید! این ویدئو در کانال PhoneBluff که به خاطر انجام تست سقوط گوشی های هوشمند شهرت زیادی دارد، قابل مشاهده است.


اولین تست دراپ، سقوط گوشی های از سمت قاب پشتی روی یک بلوک سیمانی بود. گوشی ها از ارتفاع یک متری سطح زمین رها شدند. پس از برخورد، پنل پشت شیشه ای آیفون 15 پرو مکس شکسته شد و پنل پشتی گلکسی اس 23 اولترا از قسمت پایین سمت چپ و سمت راست ترک های جزئی دید. قسمت لنزهای دوربین هر دو گوشی خراش های مشاهده شد اما، بعد از اینکه با یک دستمال سطح آن تمیز شد آثاری از خراشیدگی باقی نماند.

مرحله دوم: پرتاب گوشی از سمت گوشه ها روی بتن بود. در این آزمایش چهار گوشی گلکسی اس23 اولترا در اثر برخورد با بتن خرد شد. اما، سقوط دوم باعث شد ترک پشتی پنل آیفون 15 پرومکس بدتر شود و یک تکه از آن کاملا از گوشی جدا شود. از نظر عملکرد، سقوط هیچ تاثیری روی هر دو گوشی نداشت.

مرحله سوم: در این مرحله گوشی ها به داخل یک چاله بتنی 1 متری سقوط کردند. صفحه نمایش هر دو مدل شکست اما، با وجود آسیب صفحه نمایش ویژگی هایی مانند Face ID و اثر انگشت همچنان قابل استفاده بودند. مرحله آخر: سقوط از یک ارتفاع 1.45 متری از سطح زمین بود اما این بار گوشی ها روی یک سطح فولادی فرود آمدند. نتیجه خیلی خوشایند نبود. قاب پشتی شیشه ای با وجود آنکه هیچ تماسی با فولاد نداشت اما با کوچکترین ضربه امکان داشت از هم بپاشید. هر دو گوشی از لحاظ عملکرد عالی بودند. در مجموع، طبق نتایج بدست آمده گلکسی S23 Ultra یه مقدار جزئی مقاومت بیشتری نسبت به آیفون 15 نشان داد. در هر حال، بهتر است برای چنین گوشی های گران قیمتی از یک محافظ استفاده کنید. باید بین گوشی سالم با قاب مقاوم و یک گوشی ترک خورده با قاب فرو رفته یکی را انتخاب کنید!


چاپ