انتشار اولین اطلاعات فاش شده از سامسونگ گلکسی S24 !

انتشار اولین اطلاعات فاش شده از سامسونگ گلکسی S24 !

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: ,

به نظر می رسد گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 شباهت زیادی با آیفون های جدید دارد.

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ سامسونگ در رازداری همیشه یک گام عقب تر از اپل بوده است. با نزدیک شدن به زمان رویداد آنپکد بعدی، اطلاعات جدیدی از گوشی گلکسی اس 24 به بیرون درز پیدا کرده است. به نظر می رسد گوشی جدید سامسونگ در برخی از خصوصیت ها شباهت زیادی به آیفون دارد. استیو “مک فلای” همرستافر یکی از تحلیلگران مشهور صنعت موبایل در حساب کاربری توییتر سابق و ایکس فعلی خود تصاویر تازه ای از گوشی بعدی برند کره ای منتشر کرد. تصاویر مربوط به کوچکتری عضو سری گلکسی اس 24 می شود.

طراحی سامسونگ گلکسی اس 24

همانطور که از مشخصات فایل CAD گلکسی اس 24 مشخص است، سامسونگ از یک قاب جانبی جدید در مدل پایه استفاده کرده است. چهار طرف گوشی نسبت به مدل قبلی صاف تر به نظر می رسد بنابراین، دیگر از آن لبه های منحنی که در مدل های قبلی می دیدیم خبری نیست! ظاهر جدید گوشی بعدی سامسونگ شباهت زیادی به گوشی آیفون15 پرو یا سونی اکسپریا دارد. سئوالی که در ذهن ما شکل گرفته این است: آیا سامسونگ از همان جنس بدنه آیفون 15 پرو استفاده خواهد کرد؟! از آن جایی که مدل پاسه گلکسی اس 24 از لحاظ قیمت باید نسخه ارزان تر نسبت به مدل های دیگر موجود در سری 2024 باشد، احتمال آن ضعیف است که شرکت بخواهد از بدنه تیتانیومی در مدل پایه استفاده کند.

گلکسی اس 24 دکمه های کناری

یکی از تغییرات مهم دیگر که در مدل جدید شاهد آن هستیم، طراحی بیضی شکل دکمه های کناری گوشی است. البته، این طراحی ربطی به دکمه های خازنی عکسبرداری نیست که اپل قصد دارد در آیفون16 از آن استفاده کند. اما طبق اطلاعات مندرج در فایل CAD یک دکمه مربوط به آنتن UWB (آنتن باند پهن) است که سامسونگ از آن در نسخه آمریکایی گوشی های گلکسی S23 کاربران اپراتور Verizon استفاده کرد. شرکت آمریکایی ورایزون علاقه زیادی به باندهای میلی متری دارد اما، یکی از مشکلات باندهای میلی متری این است که آنها نمی توانند مسافت زیادی را طی کنند و علاوه بر آن، در نفوذ از موانع هم مشکل دارند. تنها راه حل برای این مشکل، استفاده از آنتن است تا بتوان به کمک آن سطح سیگنال را تقویت کرد. به همین علت، سامسونگ آنتن های UWB را در گوشی پرچمدار قبلی و بعدی قرار داد. اما مشخص نیست که این شرکت قصد دارد از قابلیت های Ultra Wideband mmWave مبتنی بر فناوری 5G در بازارهای دیگر جهانی استفاده کند یا خیر!!

به غیر از این دو ویژگی، بقیه ویژگی ها با مدل قبلی تفاوتی ندارد. به عنوان مثال: صفحه نمایش 6.1 اینچی، آرایش عمودی دوربین ها و روکش مات آن مشابه گلکسی اس 23 است. گلکسی اس24 در ابعاد کلی 147 در 70.5 در 7.6 میلی متر طراحی شده است که با ابعاد اندازه 146.3 در 70.9 در 7.6 میلی متر گلکسی اس 23 شباهت زیادی دارد.

مشخصات سخت افزاری گلکسی اس 24

علاوه بر مشخصات ظاهری گلکسی اس 24، به نظر می رسد سامسونگ هیچ تلاشی برای ارتقای سخت افزاری آن نکرده است. تنها تفاوت آن با سری قبلی، وجود پردازنده جدید اسنپدراگون 8 نسل سوم شرکت کوالکام می باشد. اما، ویژگی هایی مانند نحوه چیدمان دوربین و باتری بدون تغییر مانده است. گفته می شود گوشی مدل 2024 به یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی واقعی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و کیت تله فوتو 3x 10 مگاپیکسلی مشابه سری اس 23 است. اگر شرکت سازنده قصد داشته باشد تغییری در این چیدمان ایجاد کند، سنسورهای دوربین را ارتقا می دهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

سیزده + شش =