آیفون15 پرو سبک تر از آیفون14 پرو خواهد بود!

بدنه تیتانیومی آیفون15 پرو می تواند وزن گوشی را حدود 7 تا 8 درصد سبک تر از آیفون14 پرو کند.

آیفون 15 پرو آیفون 15 پرومکس

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ اپل در چند سال اخیر تصمیم گرفت از بدنه فولاد ضد زنگ در مدل های آیفون12 پرو به بعد استفاده کند. اما به نظر می رسد جنس بدنه آیفون15 پرو و آیفون15 اولترا از بدنه تیتانیوم ساخته شود.

تفاوت فلز تیتانیوم و فولاد ضد زنگ در این است که دوام و مقاومت تیتانیوم بالاتر از فولاد است و علاوه براین، وزن کمتری هم نسبت به آن دارد. بنابراین از لحاظ منطقی گوشی های پریمیوم بعدی باید سبک تر از آیفون14 پرو و آیفون14 پرومکس باشند. با وجود این که مدل های ممتاز سری 14 جزء بهترین گوشی های موجود در بازار هستند اما، از نظر وزن مورد انتقاد کاربران زیادی قرار گرفته اند.

آیفون14 پرومکس 6.7 اینچی وزنی حدود 240 گرم دارد اما، وزن مدل آیفون14 پلاس حدود 203گرم است، چرا؟! به این علت که شاسی های آیفون14 پلاس از جنس آلومینیوم ساخته شده اند که بسیار سبک تر از فولاد هستند. بنابراین وزن آیفون 15 اولترا نباید به سبکی آیفون14 پلاس باشد زیرا، وزن فلز تیتانیوم از آلومینیوم سنگین تر است. ولی اگر بخواهیم با آیفون14 پرومکس مقایسه کنیم وزن کمتری به نظر می رسد.


طبق گزارش 9to5Mac وزن آیفون 15 اولترا حدود 221 گرم تخمین زده می شود یعنی حدود 8 درصد سبک تر از آیفون14 پرومکس. به همین علت پیش بینی می شود وزن آیفون15 پرو با 7 درصد کاهش به حدود 191 گرم برسد.

 

مقایسه وزن آیفون 15 پرو در مقابل آیفون 14 پرو

وزن آیفون15 پرو آیفون14

شاید چند گرم تفاوت خیلی زیادی با هم نداشته باشند اما، در طول روز می تواند همین چند گرم تاثیر زیادی در بهبود وضعیت کاربری داشته باشد. Titanium  علاوه بر دوام بالا و وزن کم در برابر دماهای شدید هم مقاومت تر است و می توان مانند آلومینیوم آن را آنودایز کرد. آنودایز کردن به به فرایندی گفته می شود که در آن یک لایه نازک اکسید روی فلز قرار می دهند تا از آن در برابر ساییدگی و خوردگی محافظت کرده و استحکاک فلز را افزایش دهد. اپل معمولا از این روش برای ایجاد رنگ های شاد و زنده در سری های پرو استفاده می کند. البته هنوز از عرضه رنگ های بیشتر خبری نیست. طبق آخرین گزارش سازنده آیفون قصد دارد این مدل را در رنگبندی خاکستری تیتان، آبی، نقره ای و خاکستری/مشکی فضایی عرضه کند.

رنگ های تیتانیوم معمولا مات هستند بنابراین، آیفون15 پرو نمی تواند با روکش براق از تکنولوژی اثر انگشت برای احراز هویت استفاده کند. تنها نقطه ضعف آن قیمت بالاتر تیتانیوم نسبت به فولاد ضد زنگ است. به همین علت احتمال دارد قیمت آن تا 200 دلار افزایش پیدا کند.


چاپ