انتشار رندر جدید آیفون 15 پرو و آیفون15 پرومکس با رنگ آبی

اپل به نظر می رسد قصد دارد یک رنگ جدید به رنگبندی های آیفون15 پرو اضافه کند.

آیفون15 پرو رنگ آبی

طبق گزارش فون ارنا؛ ماه گذشته یک کاربر توییتر با حساب کاربری Unknownz21 با انتشار توییتی مدعی شد که اپل مدل آیفون15 پرو را در چهار رنگبندی مختلف به جز قرمز عرضه خواهد کرد. این خبر با گزارش های قبلی، حتی گزارش افشاگر معروف پلتفرم چینی Weibo که سال قبل در مورد رنگ بنفش تیره مدل های آیفون14 پرو منتشر کرده بود را نقض می کند.

تحلیلگر معروف Weibo معتقد است که رنگ انحصاری اپل برای مدل آیفون15 پرو، قرمز زرشکی است. اما تحلیگر توییتر Unknownz21 با همکاری MacRumors رندر جدیدی از آیفون 15 پرو با یک رنگ خاص در طیف رنگ آبی منتشر کرد. او در توضیحات پیوست این رندر نوشت:«ما تقریبا مطمئن هستیم که این رنگ وجود دارد. البته این احتمال هم هست که اپل بخواهد از این رنگ در فاز آزمایش دوام پوشش PVD روی قاب تیتانیومی استفاده کند.»

آیفون15 پرو آبی رنگ

Tipster می گوید که آبی رنگ «انحصاری» مدل های آیفون 15 پرو سال 2023 خواهد بود. منابع اطلاعاتی گزارش دادند که اپل قصد دارد آیفون15 پرو را در چهار رنگ بندی آبی مایل به نقره‌ای، خاکستری فضایی، مشکی فضایی و خاکستری تیتانیوم عرضه کند. برای مدل غیر پرو نیز از رنگ های صورتی روشن، آبی روشن و سبز استفاده خواهد شد.

تحلیلگران صنعت موبایل پیش بینی می کنند Apple خط تولید سری 15 را تا ماه سپتامبر راه اندازی کند. دو نسخه ممتاز این سری، آیفون15 پرو و آیفون15 پرومکس مجهز به جزیره داینامیک، تراشه های A16 Bionic مدل‌های آیفون 14 پرو و دوربین 48 مگاپیکسلی و سنسور فوق عریض می باشد. نسخه های ممتاز اولین و تنها گوشی سال 2023 خواهند بود که از تراشه پیشرفته با گره 3 نانومتری (A17 Bionic) استفاده می کنند.

آیفون 15 پرو مکس به یک لنز پریسکوپ تاشو مجهز خواهد بود که از منشور برای منحرف کردن نور از لنز به حسگر تصویر استفاده می کند. استفاده از لنز پریسکوپ، قابلیت‌های زوم اپتیکال 3 برابر آیفون 14 پرو مکس را به 5x-6 برابر در آیفون 15 پرو مکس می رساند. استفاده از لنز پریسکوپ به این معنی است که عملکرد تلسکوپی iPhone15 Pro Max به اندازه گوشی بستگی ندارد. قیمت آیفون 15 پرو مکس به دلیل این ویژگی می تواند 200 دلار گران تر از مدل های دیگر باشد و قیمت پایه آن از 1299 دلار شروع شود.

هر دو آیفون 15 پرو و پرومکس دارای شاسی تیتانیومی خواهند بود. ظرفیت باتری هر چهار مدل سری آیفون15 نسبت به مدل سال قبل افزایش چشمگیری را نشان می دهد. فراموش نکنید که در این سری، از یک پورت USB-C به جای پورت اختصاصی لایتنینگ استفاده شده است.

در نهایت، ما انتظار یک افزایش قیمت 200 دلاری را برای اولین بار از زمان عرضه مدل‌های آیفون مکس (که تولید آن به آیفون XS مکس در سال 2018 برمی‌گردد) را خواهیم داشت. آیفون 15 پرو مکس 128 گیگابایتی به احتمال زیاد با قیمت 1299 دلار وارد بازار می شود. همراه با مدل های جدید آیفون 2023، اپل از دو مدل جدید اپل واچ سری 9 و نسل دوم اپل واچ اولترا نیز رونمایی خواهد کرد. اگر منتظر عرضه مدل جدیدتر ایرپاد هستید، باید نا امیدتان کنیم. زیرا، طبق گزارش تحلیگر معروف خبرگزاری بلومبرگ مارک گورمن نسل بعدی ایربادهای TWS اپل تازه در مراحل ساختند و ممکن است تا سال 2025 نیز مراحل توسعه آن به پایان نرسد.


چاپ