سرعت اینترنت همراه و ثابت در ایران افزایش یافت

طبق گزارش ماهانه جدیدی که اسپید تست به تازگی در ماه مه 2024 منتشر کرد، سرعت اینترنت داده و ثابت افزایش یافت.

سرعت اینترنت ایران

Speedtest با انتشار گزارش جدید اعلام کرد متوسط سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران به ترتیب ۳۷.۳۶ و ۱۵.۲۸ مگابیت بر ثانیه بود. اسپید تست یک وب سایت مرجعی است که هر ماه یک گزارش کلی از وضعیت سرعت اینترنت در سراسر جهان منتشر می کند. طبق جدیدترین گزارش آن برای مه 2024، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافته است. متوسط سرعت اینترنت موبایل در جهان تا مه 2024 روند کاهشی داشته است اما، برای میانگین سرعت اینترنت موبایل مه ۲۰۲۴با روند صعودی همراه بوده است. البته این تفاوت خیلی فاحش نیست. میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهانی در ماه مه به‌ترتیب برابر ۵۲.۴۸ و ۹۳.۶۷ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

سرعت اینترنت همراه و موبایل در ایران

گزارش اسپیدتست در ماه مه 2024 نشان می دهد که سرعت اینترنت همراه و ثابت در ایران افزایش یافته است. علاوه‌بر افزایش سرعت، جایگاه کشور ما هم در هر دو بخش نسبت به گذشته با بهبود همراه است. سرعت اینترنت همراه در ایران از ۳۵.۶۶ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به ۳۷.۳۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است. با این افزایش سرعت، رتبه کشورمان هم ۳ پله بهبود داشته و حالا در جایگاه هفتادوچهارم جهان قرار داریم.
در بخش اینترنت ثابت، هم سرعت افزایش یافته است. درحالی‌که در گزارش قبلی سرعت اینترنت ثابت ایران برابر ۱۴.۲۳ مگابیت بر ثانیه اعلام شده بود. در گزارش ماه مه، شاهد سرعت ۱۵.۲۸ مگابیت بر ثانیه هستیم. رتبه کشورمان هم ۲ پله بهبود داشته و حالا در جایگاه صدوپنجاه‌وچهارم جهان ایستاده‌ایم.

اما در سطح جهان کدام کشورها بالاترین سرعت اینترنت را در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند؟ در بخش اینترنت موبایل، قطر بالاترین سرعت را ارائه می‌دهد. شهروندان در این کشور به میانگین سرعت ۳۲۹.۳۷ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه‌های دوم و سوم امارات و کویت به‌ترتیب با میانگین سرعت ۳۰۹.۷۷ و ۲۳۳.۷۸ مگابیت بر ثانیه قرار دارند. در بخش اینترنت ثابت، سنگاپور همچنان در جایگاه اول می‌درخشد. شهروندان این کشور به میانگین سرعت ۲۸۹.۹۸ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه‌های دوم و سوم هم به‌ترتیب هنگ‌کنگ و شیلی با میانگین سرعت ۲۸۲.۴۸ و ۲۷۴.۴۶ مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کنند.


چاپ