دانمارک برای حفظ حریم شخصی کودکان Big Tech را محدود می کند!

دانمارک قصد دارد برای حفظ حریم شخصی کودکان، محدودیت جمع آوری داده ها توسط Big Tech را محدوتر کند.

حفظ حریم شخصی

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ هدف دانمارک افزایش محدودیت سنی جمع آوری داده های مربوط به کودکان است. این تصمیم می تواند شرکت Big Tech شامل گوگل، اسنپ چت و متا را محدودتر کند.

دولت می‌خواهد این محدودیت سنی را به ۱۵ تا ۱۶ سال افزایش دهد. در حال حاضر، کودکان 13 سال به بالا می توانند اطلاعات شخصی خود را با شرکت های فناوری به اشتراک بگذارند. شرکت برای استفاده از اطلاعات کودکان زیر 13 سال به رضایت والدین نیاز دارند.

دولت دانمارک در حالی که از طرح های جدید خود برای مهار نفوذ شرکت های فناوری جهانی پرده برداری می کند، اعلام کرد: "غول های فناوری باید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند." مورتن بودسکوف، وزیر بازرگانی در این باره می گوید: «ما باید به الگوریتم‌های غیرشفاف آن‌ها که از روش‌های دیوانه‌کننده‌ای برای نگه داشتن کودکان و بزرگسالان در مقابل صفحه نمایش و جمع‌آوری مقادیر زیادی از اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند، پایان دهیم.»

البته فقط دانمارک نیست، آلمان هم محدودیت سنی 16 سال را برای محافظت از کاربران خود تعیین کرده است. بیشتر کشورهای اروپایی از مجارستان گرفته تا لیتوانی و هلند مشغول بررسی طرح های مشابه هستند.

البته، ایالات متحده نیز در حال کار بر روی یک لایحه حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی است که شرکت ها را از جمع آوری اطلاعات شخصی افراد 16 ساله یا کمتر، بدون رضایت منع می کند و از شرکت ها می خواهد که به کاربران جوان اجازه دهند اطلاعات شخصی خود را پاک کنند.

این ابتکارات بر اساس توصیه یک هیات متخصص تنظیم شده است و در اواخر سال جاری به قانون تبدیل خواهد شد. وزارت بازرگانی در بیانیه خود افزود:" آنها علاوه بر این می خواهند قابلیت محدودیت سنی در همه وب سایت ها و برنامه ها فعال شود تا بتواند کودکان را از محتوای حساس مانند فیلم های پورن یا جنگ دور نگه دارند."


چاپ